• Libra1

IVF & Endometrios!

Snart är det dags för mig att påbörja det 6:e IVF-försöket. Denna gång har jag diagnosen Endometrios och har varit nedreglerad på Enanton sedan i juli.

Har ni med Endometrios fått göra något särskilt vid IVF? Gjorde ni något annorlunda den gången då ni lyckades?

Jag kommer att ta Menopur samt även Ovitrelle efter ET eftersom jag har en något kortare cykel.

Berätta gärna hur ni har gjort!!! :)

www.minbebis.com/blogg/libra/

• Svar på tråden IVF & Endometrios!
  • Mollan79

Hej
    Jag har sett dig i andra trådar och förstått att ni kämpar!
    Skönt att vara igång igen?
    Själv har jag nyss misslyckats med försök 4, och det börjar kännas tungt. Av 4 försök har 2 lett till återförande och endast ett embryo till frys. Hade vi inte blivit gravida på 1:a försöket hade jag nog gett upp. Men den ggn blev det missfall i v 7.
    Jag tycker det låter intressant att du får otrivillen pga kort luterafas. Jag har det och kort cykel men det sa dom inte skulle vara nåt problem. Men man kan ju undra när deg ändå inte funkar..
    Jag önskar dig stort lycka till med detta försök! Kram

• Libra1
    Mollan79 skrev 2015-12-12 18:01:52 följande:

Hej
    Jag har sett dig i andra trådar och förstått att ni kämpar!
    Skönt att vara igång igen?
    Själv har jag nyss misslyckats med försök 4, och det börjar kännas tungt. Av 4 försök har 2 lett till återförande och endast ett embryo till frys. Hade vi inte blivit gravida på 1:a försöket hade jag nog gett upp. Men den ggn blev det missfall i v 7.
    Jag tycker det låter intressant att du får otrivillen pga kort luterafas. Jag har det och kort cykel men det sa dom inte skulle vara nåt problem. Men man kan ju undra när deg ändå inte funkar..
    Jag önskar dig stort lycka till med detta försök! Kram

Hej!
    Vad tråkigt att du också har fått missfall. Men på något sätt så gör det hoppet lite större.

Hur kort lutealfas har du? Jag tycker du ska fråga efter det. Min är på 11 dagar men jag börjar småblöda någon dag tidigare än så.

Kommer ni att göra fler försök?

Tack detsamma! Kram!!!
  • Mollan79

Jag har en luterafas på 7-9 dagar och en menscykel på 21-24 dagar.
    Men dom säger att min egen cykel inte spelar någon roll i ett stimuleringsförsök och att lutinusen hjälper mig efteråt.
    Det har ju funkat förr då jag har barn sen tidigare men ivf verkar inte funka på mig. Jag får dåligt med blåsor och få befruktade och inga till frys trots höga doser. Har provat både menopur och gonal-f, vanlig ivf och icsi. Vet inte vad de kan göra annorlunda?
    Min älskade sambo kanske aldrig kan bli pappa, inte med mig iaf och det gör ont i hjärtat. Jag har ju som sagt barn sen innan med en annan man, men han var inte bra för mig. Jag har aldrig upplevt en efterlängtad graviditet tillsammans med nån som vill och längtar lika mkt. Aldrig nån som klappat magen. Som deprimerad, nyförlöst 26-åring "tvingade" min förra man mig att sterilisera mig, därför ivf nu. Så alla ivf får vi betala.
    Vi ska försöka få råd i mars igen men tiden går och till våren blir jag 37 så den biologiska klockan tickar på..

Svar på tråden IVF & Endometrios!