• Vanja

    Trasig "speldosa" (Gråter..)

    Fick IGÅR i 30-års present en underbar julgran från Bradford. (Tomtens Renexpress) Den är gjord av keramik, lyser, spelar musik samt har delar som rör sig. Idag så har min sån gjort nåt o den fungerar inte alls längre. :( Misstänker att han hållit fast en av dom rörliga delarna. Går.det att laga? Om bara den rörliga delen som blivit utsatt hade slutat fungera så skulle jag förstå bättre men varken ljus eller musik fungerar heller.. Nån Tekniskt kunnande som vet om man kan laga det på nå vis?

  • Svar på tråden Trasig "speldosa" (Gråter..)
  • Klaran

    Förstår att du är ledsen, de där är inte billiga.

    Det enda jag kan tipsa om är att kolla sladden in till själva speldosan, har den kommit "ur läge" så det blivit lite glapp? Kan man "jacka" tillbaka den i rätt läge? Och självklart väggkontakten, har sladden kommit ur läge där? Lätt hänt om man ex damsuger. Ta ut kontakten helt och sätt sedan i den igen.

  • Vanja

    Sladden är "avtagbar" den går även att köra på batterier. Har dragit ut och stoppat in sladden i båda ändar, hjälpte tyvärr inte.. :( Tack för svar iaf

  • Vanja

    Jo, absolut! Hade lite för höga tankar gällande hans inpulsförmåga tyvärr.. Har skrivit till återförsäljaren och får se vad dom säger.

  • Vanja
    Vanja skrev 2015-12-13 13:24:59 följande:

    Jo, absolut! Hade lite för höga tankar gällande hans inpulsförmåga tyvärr.. Har skrivit till återförsäljaren och får se vad dom säger.


    (Inpulskontrollsförmåga)
  • Vanja

    Tack gode gud för en händig sambo!! :) Den snurrar o spelar igen! O både jag och sonen har fått lära oss en liten läxa.. :) God Jul!!

  • flygrl

    Vad roligt att det ordnat sig till slut. Har följt tråden och hoppats att det skulle komma ett positivt besked. Jag vet själv hur ledsen jag hade varit om nåt sånt hänt mig!

    Hoppas du får en fin jul med familjen & den fina julgranen!

  • Vanja
    flygrl skrev 2015-12-13 18:10:42 följande:

    Vad roligt att det ordnat sig till slut. Har följt tråden och hoppats att det skulle komma ett positivt besked. Jag vet själv hur ledsen jag hade varit om nåt sånt hänt mig!

    Hoppas du får en fin jul med familjen & den fina julgranen!


    Tack snälla o Detsamma!! :)
  • Nenne666
    Vanja skrev 2015-12-13 14:17:16 följande:

    Tack gode gud för en händig sambo!! :) Den snurrar o spelar igen! O både jag och sonen har fått lära oss en liten läxa.. :) God Jul!!


    Oj vad glädjande! God Jul!
Svar på tråden Trasig "speldosa" (Gråter..)