• JoseFine00

    Kan en navelpiercing läka om..

    Min kompis tog en navelpiercing med Blomdahls navelpistol, två veckor senare tog jag på samma ställe. Mannen som gjorde det tvättade händerna och spritade dom, han sa att han inte behövde handskar då han inte kommer i närheten av naveln. Han tog fram ett navelpiercings kit som då INTE är till öronen och helt ny eftersom det legat i en förpackning så INGEN annan har haft den i sin navel.

    Nu efteråt har jag läst massor om att nål är det enda sättet att behålla piercing på, att denna pistolen borde vara förbjuden och nästan tillför att ge ärr och att få piercingen att stötas ut. (Visste inte att det var själva staven som fungerade som nål...)

    Jag tvättar morgon och kväll, på kvällen med saltlösning och morgonen med lactazyd mild oparfymerad duschtvål ( i duschen givetvis ).
    Jag undrar om någon här har tagit med Blomdahls metod och fått den att läka och inte ärr eller liknande, läste också att de få som får den att läka har jävligt tur.. Fy vad rädd jag är...

  • Svar på tråden Kan en navelpiercing läka om..
  • Kendra

    Visste inte ens att man kunde använda pistol till navelpiercing.. De flesta seriösa piercare kör ju med riktiga nålar oavsett om det e naveln eller öronen som aka piercas.

Svar på tråden Kan en navelpiercing läka om..