• fortuna64

svärande svärmor

Svärmor och svärfar passade vår 2,5årige son. Jag och min man kom precis hem, så hon visste inte att vi hade kommit in genom dörren, och vi hörde henne skrika ?NU FÅR DU FAN TA OCH GE DIG?. Detta var en ton och ord som jag aldrig trodde hon skulle säga och absolut inte till sitt barnbarn. Hon jobbar inom förskola sedan många år, och har (så vitt jag har trott) en god kontakt med vår son. Ingen ursäkt efter detta till sonen. Jag frågade vad det är hon säger och svärfar slätar över det, lite med ett leende, med att han ?är så jobbig just nu, verkligen i trotsåldern?. Han verkar inte särskilt förvånad över ordvalet?
    Nu när första ilskan lagt sig undrar jag om jag överreagerat när jag tar så allvarligt på det hela. Min första tanke var att aldrig mer henne som barnvakt, jag vet ju inte hur hon vanligtvis är när vi föräldrar inte är där, det var bara av en slump som vi hörde detta...
    Svär ni åt era eller andras barn? Hur reagerar ni om någon gör det? 
  • Svar på tråden svärande svärmor
  • lillefröe

svordom eller ej.. skulle inte vilja ha en barnvakt som höjde rösten på ett sånt hårt sätt åt mitt barn hur som helst. Okej om en förälder efter sömnlösa nätter tappar humöret en gång men en barnvakt ska faktiskt kunna chilla sig igenom sådant eftersom det är en så pass kort period. Att svärfar inte brydde sig nämnvärt, var nog för att det hänt flertal gånger under barnvaktstiden. (att hon skrek/höjt rösten) 

• Litet My

Det hade varit sista gången hon satt barnvakt.

• behnizen

Hade aldrig någonsin accepterat och person hade ej fått vara barnvakt igen!

• Trulsets

Svårt när någon i så nära relation visar sig vara någon annan än man trodde. Hoppas fler barnvakter finns, brukar ju inte direkt växa på trän.

Reagerar på att hon är förskollärare, om hon tappar humöret efter att vara barnvakt någon timme, hur kan hon då vara i slutet av veckan på jobbet...

Svar på tråden svärande svärmor