• blackrose01

Vit mjölkig flytning?

Hej hallå alla Nalle

BIM den 21/12 och haft sjukt spända/tunga bröst som varit outhärdligt ömma i lite mer än en vecka nu. Idag har jag känt av lättare molvärk i tjejmagen och plötsligt kommer en massiv flytning som vit mjölkaktig. 
    Vi planerar & försöker få barn efter mf i somras. Och vi prickade in ÄL med mys under hela helgen. Så det borde ha tagit sig (om jag får bestämma haha).

Kan man ta detta som tecken? 
    Någon som haft liknande flytningar veckan innan bim och fått ett plus?

• Svar på tråden Vit mjölkig flytning?
  • schober

För mig brukar de där flytningarna innebära att jag har haft ägglossning och att mensen är på G - men det är samma hormon som ökar vid en graviditet (även samma som gäller för spända bröst), men det kan även vara graviditetssymptom. Vänta tills BIM och ta ett test, lycka till!

• blackrose01
    schober skrev 2015-12-14 16:43:15 följande:

För mig brukar de där flytningarna innebära att jag har haft ägglossning och att mensen är på G - men det är samma hormon som ökar vid en graviditet (även samma som gäller för spända bröst), men det kan även vara graviditetssymptom. Vänta tills BIM och ta ett test, lycka till!

Ja jag känner till att det är samma hormon och symtom. Men det känns annorlunda. Jag har inte så kraftigt spända bröst och dessa flytningar har jag aldrig varit med om innan bim. Därför jag är lite frågvis och undrande.. 
    Ska självklart ta ett test efter bim dagen, men kunde inte hålla frågorna i styr haha TystSkrattande
  • SecretlyMe

Jag har oxå bim 21/12! Jag har dessvärre vita flytningar, ibland rätt rikliga, varje cykel efter ägglossning.

Ömma bröst beror på progesteron, som är det hormon som ökat efter ägglossning tack vare gulesäcken som bildas efter ägglossning. Det är gulesäcken som ser till att progesteronet fortsätter öka och vid graviditet tar moderkakan över Så symtom innan plus är jättesvåra att tolka just därför.

Denna månad har jag inga ömma bröst alls, vilket jag haft alla de andra månader, så blev först osäker på min ägglossning. Men min temp är högre än innan ägglossning (jag kör tempmetoden) så ägglossning har jag haft. Det enda jag känner nu är vagt illamående och mensvärk som hållit i sig hela dagen idag. Är som mest på äl+10 och som minst på äl+7. Jag tänkte nämligen skippa tempmetoden denna månad så har ingen aning om när ägglossningen var (tempade enbart i förrgår för att se vad min temp låg på för att se att ägglossning skett). Det som höjer tempen är ju progesteronet.

Är jag på så lite som äl+7 så tror jag inte mina symtom är pga graviditet, är jag däremot på äl+10 kan det vara något så jag håller tummarna!

Är jag på äl+10 är bim dock på lördag.

Långt inlägg! Får se om du orkade läsa hehe

• Anonym (Tjej)

Hur gick det för er? :)

• SecretlyMe
    Anonym (Tjej) skrev 2015-12-25 20:19:03 följande:

Hur gick det för er? :)

Jag var inte gravid.
  • Anonym (Tjej)
    SecretlyMe skrev 2015-12-25 20:57:39 följande:

Jag var inte gravid.

Ok vad synd, såg att du kände som mensvärk några dagar innan bim, brukar du ha så?
  • SecretlyMe
    Anonym (Tjej) skrev 2015-12-25 21:14:51 följande:

Ok vad synd, såg att du kände som mensvärk några dagar innan bim, brukar du ha så?

Ibland, ibland inte. Nu hade jag haft rätt kraftiga molvärkar. Men man slutar ju aldrig hoppas
  • Anonym (Tjej)
    SecretlyMe skrev 2015-12-25 21:24:53 följande:

Ibland, ibland inte. Nu hade jag haft rätt kraftiga molvärkar. Men man slutar ju aldrig hoppas

Spännande håller tummarna för dig! När har du bim? Jag har 6/1 så är bara på äl+4 :)
  • SecretlyMe
    Anonym (Tjej) skrev 2015-12-25 21:47:07 följande:

Spännande håller tummarna för dig! När har du bim? Jag har 6/1 så är bara på äl+4 :)

Nu missuppfattade du mig Jag var inte gravid och hade bim den 21/12. Jag kände kraftig molvärk och vagt illamående men det visade sig inte vara pga graviditet.
  • Anonym (Tjej)
    SecretlyMe skrev 2015-12-25 22:00:13 följande:

Nu missuppfattade du mig Jag var inte gravid och hade bim den 21/12. Jag kände kraftig molvärk och vagt illamående men det visade sig inte vara pga graviditet.

Oj förlåt läste för fort, trodde du hade det nu :/ men lycka till nästa månad då ;)
Svar på tråden Vit mjölkig flytning?