• Anonym (Lona)

Abort vecka 12

Ska göra medicinsk abort i morgon, är då i vecka 12 (11+2)
    Är extremt rädd inför detta!
    Kommer väl få svar i morgon, men någon som varit med om det?  Måste man verkligen föda ut barnet?  
    Har gjort en abort tidigare, i vecka 8, men detta lär ju bli mycket värre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-14 21:14
    Abortmotståndare och/eller patetiska individer som anser sig ha rätt i att snoka i mitt preventivmedel, eller vill vädra sina personliga åsikter, kan lämna denna tråd direkt!
    Finns andra trådar för sånt.
    Respektera att denna tråd ligger under abort/Känsliga Rummet, inte rätt ställe att försöka trycka ner människor.
    Min fråga vänder sig till andra som gått igenom samma sak, inga andra!

• Svar på tråden Abort vecka 12
  • Anonym (Svårt)

Har aldrig gjort det.Men det blir inte roligt har jag hört.Vill du se fostret?Hoppas du är helt säker vad du vill och lycka till.

• Anonym (Lona)
    Anonym (Svårt) skrev 2015-12-14 21:03:37 följande:

Har aldrig gjort det.Men det blir inte roligt har jag hört.Vill du se fostret?Hoppas du är helt säker vad du vill och lycka till.

Abort är väl aldrig roligt. 
    Vill som sagt ha svar från andra som varit i samma sits. 
  • Anonym (J)

TS: jag har gjort abort i den veckan och det låter väldigt dramatiskt när man säger "föda ut". Det kändes inte så. Visst var det jobbigt men jag har tidigare gjort abort i v 9 och båda var lika jobbiga. Det kommer gå jättebra! Hoppas du får en gullig sköterska. Fråga på om du undrar något.

Skriver om mitt inlägg utan en massa OT så kan det gamla raderas. ursäkta ts.

• Anonym (Lona)
    Moderator skrev 2015-12-14 21:26:15 följande:
    Det här är ingen etikdiskussion! Håll er till ämnet!
    /Moderator
    Tack!!
  • Anonym (Lona)
    Anonym (J) skrev 2015-12-14 21:30:55 följande:

TS: jag har gjort abort i den veckan och det låter väldigt dramatiskt när man säger "föda ut". Det kändes inte så. Visst var det jobbigt men jag har tidigare gjort abort i v 9 och båda var lika jobbiga. Det kommer gå jättebra! Hoppas du får en gullig sköterska. Fråga på om du undrar något.

Skriver om mitt inlägg utan en massa OT så kan det gamla raderas. ursäkta ts.

Tack så jättemycket för ditt svar!  
    Har några frågor, om det är ok?

-Hur ont gör det?
    - Hur mycket blöder man efteråt?
    - Kunde du slippa se fostret?  
  • Anonym (J)
    Anonym (Lona) skrev 2015-12-15 19:29:27 följande:

Tack så jättemycket för ditt svar!  

Har några frågor, om det är ok?

-Hur ont gör det?

- Hur mycket blöder man efteråt?

- Kunde du slippa se fostret?  

Det gjorde ont, men inte överväldigande. Hade starka smärtstillande så jag klarade av smärtan helt okej! Blödde ganska mycket, men inte mer än min första abort. Ja, jag slapp se fostret. Aborten var inte mer traumatisk än min första faktiskt!
  • Anonym (Lona)
    Anonym (J) skrev 2015-12-15 21:01:11 följande:
    Det gjorde ont, men inte överväldigande. Hade starka smärtstillande så jag klarade av smärtan helt okej! Blödde ganska mycket, men inte mer än min första abort. Ja, jag slapp se fostret. Aborten var inte mer traumatisk än min första faktiskt!
    Tack för ditt svar!
    Min abort är nu avklarad, och det gick helt ok!
    Ont gjorde det, men gick att härda ut, och  med hjälp av smärtstillande så gick det bra. 
Svar på tråden Abort vecka 12