• Anonym (Beata)

Vad tjänar ni som arbetar i kundtjänst?

Jag ska på intervju för en heltidstjänst som kundtjänstmedarbetare. Tjänsten är belagt under kontorstider, ingen ob alltså. Jag är 30 år, har ingen erfarenhet av just kundtjänst men har arbetat i många andra serviceyrken tidigare. Vad kan jag begära i lön? Vad tjänar ni andra här som arbetar med liknande arbetsuppgifter? Jag bor i Sthlm.

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Vad tjänar ni som arbetar i kundtjänst?
  • Anonym (A)

Jag har jobbat inom kundtjänst i 3 år, är 21 år idag. Tjänst 24.000 i månaden.

• Anonym (Anonym)

Jag är 31 har jobbat med kundtjänst 1 1/2 år och har 25100kr. Bor i Gbg.

• Supportagent

~3 år på kundcenter totalt, 27 år.

1st line: Utveckling 18,900 - 21,000 på 1,5 år.
    2nd- line: 22,500
    2nd line + back office: 23,500

Byter snart arbetsgivare till en konkurrent och ska syssla med servicekoordination + telefonsupport: 26,000 och en veckas extra betald semester per år.

• Anonym (S)

Fick ut 12300kr. Stannade inte länge.

• Anonym (Nja)

Lön på de kundtjänst jobb jag har sökt (Sthlm) har alla legat på 20-22 tusen. Jag är 40+ med många års erfarenhet.

• Anonym (Hej)

Jobbat sen 2011, har idag 25300 i lön

• Anonym (25)

Jobbade med det när jag var 25. Fick väl ut 16.000. Jobbade övertid och fick ut 19.000kr! Jag var så rik. Saknar det jobbet, as-soft!! Var fit for fight när jag kom hem. Till skillnad från skitjobbet m service jag har nu där man är helt död efteråt.

• Anonym (T)

Oj vilken dålig lön alla har! Då vet man vad man inte ska jobba med då :) ni borde plugga istället.

Svar på tråden Vad tjänar ni som arbetar i kundtjänst?