• Äldre 15 Dec 14:11
    892 visningar
    3 svar
    3
    892

    BIM efter ÄL med pergotime

    Hej!


    Jag har rätt oregelbunden mens där ÄL inte alltid inträffar eller sällan, mellan 35-55 dagar. 


    Så jag fick börja med Pergotime o den 2/12 så fick jag + på CBs ÄL test. Den 10/12 tog jag ett gravtest som var neg.


    När ska jag räkna att min mens har ev uteblivit? Den 16/12 dvs 14 dagar efter ÄL eller ska jag räkna på min "vanliga" genomsnittliga mens ska komma? Så jag vet när det börjar vara dags att ta ett gravtest igen.


    Hoppas någon förstår, jag är sååå less på denna väntan!

  • Svar på tråden BIM efter ÄL med pergotime
  • Äldre 15 Dec 14:17
    #1

    Hej!
    Jag plussade också med hjälp av pergotime. Men om du fick utslag på äl testet den 2/12 så hade du äl mellan 2-4/12 så du testade redan 6 dagar efter äl vilket är tidigt. Jag plussade 10 dagar efter äl med testa tidigt,och inte på testlagrets. Men nu borde du snart kunna testa :)

  • Äldre 15 Dec 20:08
    #2

    Idag 8 dagar efter jag tagit blodprov visade det tydligen att jag inte hade haft äl. Undra hur det kommer sig, när hon såg ett STORT ägg på UL o sa att snart får du nog ÄL, och att testen visade +? Jag har aldrig fått + på ÄL testerna så jag är inte drabbad av falska + tidigare.


    Är på dag 30 idag o sambon kommer hem på fredag. Så har jag inte fått mens då, då bör det vara rätt safe att testa?

    Grattis till graviditeten! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 25 Dec 13:49
    #3

    Hur gick det Cabron? :)

Svar på tråden BIM efter ÄL med pergotime