• Eleeeeev

Audi Q7 2013, A5 2015, A4 2016

Hejsan som ni ser i rubriken så har tänkt att köpa en ny bil. Men är fortfarande lite tveksam vilken jag borde gå över till. Jag vill ha en snygg bil, i både utsidan samt insidan, en bra bil som inte krånglar sig varannan månad. En bil som är värt pengarna. Jag är inte bara intresserad av motorn men också utseenden samt tekniken. Så vilken bil tycker ni jag borde köpa? Skulle uppskattas om man fick en förklaringKyss 

• Svar på tråden Audi Q7 2013, A5 2015, A4 2016
  • NoBrainerNoTrainer

Fel forum att ta upp frågan. Dock säger jag så här Audi är inte värt pengarna och dom är dyrast av tyskarna att reparera och reparera blir du tvungen till ibland.. välj om välj rätt

• Studentpappa

Det är väldigt stor skillnad på q7 och a4 så du lär knappast ha behov av en q7. Det är förmodligen värdemässigt den sämsta bil som går att köpa, dyr att köpa, svindyr att äga och att reparera. Är du rik visst, svenne nej.

Jag hade en a4 allroad, bra bil som man åkte bra i, men för liten med två barn. Nu åker jag passat alltrack nya modellen och är riktigt nöjd. Bra pris och ok utrustning.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Eleeeeev
    NoBrainerNoTrainer skrev 2015-12-15 17:20:41 följande:

Fel forum att ta upp frågan. Dock säger jag så här Audi är inte värt pengarna och dom är dyrast av tyskarna att reparera och reparera blir du tvungen till ibland.. välj om välj rätt

Jaha vart kan jag lägga upp statusen då?
  • Eleeeeev
    Studentpappa skrev 2015-12-15 18:00:06 följande:

Det är väldigt stor skillnad på q7 och a4 så du lär knappast ha behov av en q7. Det är förmodligen värdemässigt den sämsta bil som går att köpa, dyr att köpa, svindyr att äga och att reparera. Är du rik visst, svenne nej.

Jag hade en a4 allroad, bra bil som man åkte bra i, men för liten med två barn. Nu åker jag passat alltrack nya modellen och är riktigt nöjd. Bra pris och ok utrustning.

Jo har ju inget behov av så mycket utrymme men tyckte om bilens utseende samt tekniken som bilen har. Får nog kolla om lite
  • BlackFlyingBird

Jag hade valt Q7:an, om jag var förmögen, men som folk ovan nämnt... A4 och Q7 - stooort hopp i precis allt. Varför inte köra A6an något/några år äldre? Inte stadsjeep men en relativt stor kombi, och större än A4an.

• ITpappan

Vi är inne på vår andra Audi A4. Värt vartenda krona!

Njuter i fullo varje gång jag kör den. Jag rekommenderar en lite större motor, samt Quattro fyrhjulsdrift.

Låt inte jante styra dig!

/ Audi A4 Avant 2.0TDI 177hk quattro

• ITpappan

Värt att notera är också att nya Audi A4 2016 bygger på helt ny plattform, och har fått helt ny inredning.

Audi ligger alltid först på inredning, kvalité och premiumkänsla.

• Studentpappa
    ITpappan skrev 2015-12-28 21:38:31 följande:

Vi är inne på vår andra Audi A4. Värt vartenda krona!

Njuter i fullo varje gång jag kör den. Jag rekommenderar en lite större motor, samt Quattro fyrhjulsdrift.

Låt inte jante styra dig!

/ Audi A4 Avant 2.0TDI 177hk quattro

Jante med en a4? Den känns mer som en bil för de som egentligen vill ha a6 men inte har råd

Jag själv var inget undantag. A6 allroad var för dyr för mig men den är i en helt annan klass i allt.
  • ITpappan
    Studentpappa skrev 2015-12-29 22:45:46 följande:
    Jante med en a4? Den känns mer som en bil för de som egentligen vill ha a6 men inte har råd

Jag själv var inget undantag. A6 allroad var för dyr för mig men den är i en helt annan klass i allt.
    Med tanke på att A4an är en storsäljare för Audi så tror jag inte det.

En A6:a var inte intressant sist vi bytte. För klumpig. Den är ju en klass större.
  • Studentpappa
    ITpappan skrev 2015-12-29 22:56:00 följande:

Med tanke på att A4an är en storsäljare för Audi så tror jag inte det.

En A6:a var inte intressant sist vi bytte. För klumpig. Den är ju en klass större.

Det är väl helt normalt om man betänker att de flesta inte vill/har råd att lägga 500 papp på en bil. Då väljer man ett mindre fräsigt alternativ. Jag tyckte det bara såg roligt ut att du tyckte ts skulle lyxa till det med en a4

Inget illa om bilen, jag hade en själv men den går ju inte ihop med barnstolar och vagn. Hade man haft större barn utan stolar och vagn hade det säkert gått fint. Sen har man som många tjänstebilsåkare 7,5 pbb att röra sig med får man inte mycket Audi för de pengarna. Jag vill ha en mulle-bil med högre markfrigång, awd och aut och som fattiglapp var nya alltrack ett bättre alternativ än en minimalistiskt utrustad a4 allroad.
  • ITpappan
    Studentpappa skrev 2015-12-30 06:04:37 följande:
    Det är väl helt normalt om man betänker att de flesta inte vill/har råd att lägga 500 papp på en bil. Då väljer man ett mindre fräsigt alternativ. Jag tyckte det bara såg roligt ut att du tyckte ts skulle lyxa till det med en a4

Inget illa om bilen, jag hade en själv men den går ju inte ihop med barnstolar och vagn. Hade man haft större barn utan stolar och vagn hade det säkert gått fint. Sen har man som många tjänstebilsåkare 7,5 pbb att röra sig med får man inte mycket Audi för de pengarna. Jag vill ha en mulle-bil med högre markfrigång, awd och aut och som fattiglapp var nya alltrack ett bättre alternativ än en minimalistiskt utrustad a4 allroad.
    2 barnstolar och barnvagn funkar fin, fint för oss. Trots allt en av de större bilarna i mellanklassen.
  • Studentpappa
    ITpappan skrev 2015-12-30 11:18:34 följande:

2 barnstolar och barnvagn funkar fin, fint för oss. Trots allt en av de större bilarna i mellanklassen.

Då måste ni vara korta eller inte ha någon bakvänd? Jag kommer inte i närheten av in framför en bakvänd stol i en a4. Jag är närmare två meter, jag sitter förvisso inte gärna framför en bakvänd i passaten heller även om det är större plats där.
  • ITpappan
    Studentpappa skrev 2015-12-30 11:35:12 följande:
    Då måste ni vara korta eller inte ha någon bakvänd? Jag kommer inte i närheten av in framför en bakvänd stol i en a4. Jag är närmare två meter, jag sitter förvisso inte gärna framför en bakvänd i passaten heller även om det är större plats där.
    En framåtvänd, en bakåtvänd. Jag är 1,84m
  • Studentpappa
    ITpappan skrev 2015-12-30 11:36:52 följande:

En framåtvänd, en bakåtvänd. Jag är 1,84m

Ja då vet jag inte om vi hade en fejkad a4
Svar på tråden Audi Q7 2013, A5 2015, A4 2016