• Amandaa92

För tidigt

God kväll på er.

Ska försöka hålla detta så kortfattat jag kan.

Jag är gravid i vecka 35+2. Har hela graviditeten haft mycket sammandragningar. För en vecka sedan så övergick dessa till att även bli "förvärkar", alltså onda. Mellan dessa har jag molvärk i rygg och mage.. I princip konstant värk, som mensvärk.

Åkte in för koll i lördags, de såg då att jag hade väldigt många små sammandragningar, kom och gick hela tiden - dessa kände jag inte av. Hade även ett par som var starkare och det är de jag känner. Fick bricanyl som hjälpte.

Min tapp var i vecka 25 4cm lång. I lördags var den 2cm. Jag var öppen ca 1,5-2cm.

Detta är mitt andra barn, så jag vet att man kan vara lite öppen.

Men vad tror ni, kan denna vecka gjort att t.ex tappen förkortats? Fick inget riktigt svar på förlossningen och min barnmorska är ledig denna vecka.

Har ju lika ont fortfarande, igår var det otroligt jobbigt. Blev dålig i magen på natten av all smärta och kunde inte sova.

• Svar på tråden För tidigt
  • knasboll

Hejsan!

Jag lider av sömnbrist och är inte helt med i huvudet tyvärr så hänger inte helt med.
    Det låter ju lite som om bebisen är på väg. Speciellt om du fortfarande har ont. Är ju inte alls kul att du ska ha det så. Hur mår du nu? 

• Amandaa92

Så länge jag endast ligger och vilar hela dagen så har jag bara små sammandragningar och knappt ont. Men gör jag minsta lilla, alltså typ plockar undan lite ca 15 min, då får jag ont.

Jag antar att om jag lever på som vanligt så kommer nog bebisen strax efter det :P så jag får vila på så mycket jag kan nu.

Tack för ditt svar!

• knasboll

Åh stackare jag vet precis hur det är.
    I vecka 27 var jag in till förlossningen för hade sammandragningar och de fick stopp på det. Sen när jag var hemma kunde jag inte röra mig. Så fort jag rörde mig så blev magen stenhård och fick mycket sammandragningar. I en månad klarade jag mig sen kom hon ut i vecka 31+1. Idag är hon ca 3 veckor gammal.
    Det blev ett akut kejsarsnitt då hon låg i säte. Första gången jag var in så hade livmoderhalstappen kortats till ca 2cm och under sammandragning gick det ner till 15mm. Andra gången vi var in så hade jag mycket ondare men livmoderhalstappen var fortfarande 2cm. Sen fick jag en blödning och värkarna ökade kraftigt. Till slut hade jag så ont att jag ville hoppa ut genom fönstret och då tittade de igen och livmoderhalstappen var nästan utplånad. Då hade jag haft väldigt ont i över ett dygn utan att livmoderhalstappen hade kortats och plötsligt sa det bara poff. Fast jag hade aldrig öppnats något.
    När är du beräknad att föda? =)

Svar på tråden För tidigt