• Anonym (Väntan)

Jobbigt

Hej allihop!

Vet inte vart jag ska vända mig än till hit.

Jag och kvinnan i mitt liv fick barn nr 2 för ett halvår sedan. Efter vårt första barn kom vi igång med samlivet efter ca 3 månader dock inte så många ggr totalt 5-6 ggr på ett år. Nu efter 2an så är det som bortblåst. Hon vill inte ens ha ngn närhet, kram eller kyss. Jag saknar och har en sexuell frustration då det är mer än 8 månader sedan och ingen förbättring på ngt. Jag har försökt allt med städ av hem, komplimang, romantik osv. Nu har jag backat undan för ge henne utrymme.

Kan tilläggas att jag inte ens får ngn komplimang utan bara en massa gnäll om fel jag gör vid tex. Kläd påtagning etc.

Snälla finns det ngn som kan ge mig stöd här för det får jag inte där hemma.

/Frustrerad Väntan

• Svar på tråden Jobbigt
  • Andrew fairless

Hur var det med samlivet innan barn nr 1? 

Vanligt svar från oss som har barn och gått igenom det du nu upplever är: -"Lugn det vänder!", men det är en klen tröst.

Tror du ska mycket riktigt backa med att vara kelen, mysa, krama och hinta om sex. Backa inte med att ta ansvar i hemmet. Stå emot när hon gnäller om påklädning och säg tydligt att du gör det på ditt sätt. Låt henne inte styra dig om praktiska saker eller om du gör det på ditt sätt och, enligt henne, i en annan ordning.

Kan du göra lite upptåg och roliga saker med det stora barnet? Bio, badhuset, lekland, fika på stan osv. Planera inte så mycket med din fru innan utan bara gör.

Ta lite oväntat barnvagnen och gå iväg själv på promenad med barn nr 2 och kanske barn nr 1 också som hänger på.

Träna, kolla över din klädstil och lägg dig före henne.

För att hon ska upptäcka dig på nytt, då ni har fått barn - så är det bästa du kan göra är att visa att du tar ansvar. Ansvar för barnen, hemmet och även dig själv. Och låt henne ta nästa steg till intimitetskapande. En dag upptäcker hon att du lever mer eller mindre ett liv utan ett beroende av henne och då kan det skaka om hennes värld. För som läget är idag vet hon att du trånar efter sex, mys och kel. Hon vet att när som helst kan hon få sex och det ger henne just nu en avtändande effekt. Kommer hon en dag bli osäker på om du verkligen vill ha sex med henne eftersom du inte längre visar/säger de signalerna så kan det blir en omvänd effekt.

Du ska naturligtvis inte driva det så långt att ni glider isär. Men låt henne upptäcka dig på nytt och var inte snabb med att släppa in henne. Låt henne kämpa, gång på gång - även i framtiden. Låt henne inte linda dig runt hennes lillfinger. Lev ditt liv - på dina villkor. 

• Anonym (Krille)

Tyvärr glider vissa kvinnor in i rollen som 100% förälder efter dom har fått barn. Förhållandet och mannen blir totalt ointressanta. Det handlar om en personlighetsförändring.
    Du har tyvärr dragit en nitlott vid val av partner eftersom din kvinna verkar vara av just den sorten.

Försök förklara för henne att hon just nu håller på att döda ert förhållande så kanske hon får en tankeställare och vaknar till.. men jag skulle inte ha jättestort hopp - det troliga är att det slutar med att hon anser att det är ditt fel. Ofta har en kvinna ganska dålig självbild efter en sån här förändring. Hon ser inte själv förändringen.

• Anonym (LäggNer)

Antar att du har två egna händer? Bara att hoppa in i duschen och ta hand om dig själv och sluta måla upp dig själv som ett patetiskt, sexgalet offer.

Svar på tråden Jobbigt