• Tändstickan

Reflexxblöjor

Jag förstår inte varför ingen blöjtillverkare tillverkar blöjor med reflexer på! Det vore ju jättebra om barnen syns i mörkret, speciellt nu under vintertid.

Jag har skickat ett mail till Pampers, men de verkar inte ha läst det för jag har inte fått svar. Vill därför uppmana er att också skriva till dem med vårat önskemål, om de ser att det är många föräldrar som önskar reflexblöjor så kanske de tar till sig idén och börjar tillverka det!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-16 21:44
    Ni verkar inte alls förstå vad jag menar. Inte den typen av reflexblöja såklart. Som om ni vill missförstå.
  • Svar på tråden Reflexxblöjor
  • viseversa

Så dina barn går runt utan byxor ute menar du? Gör så vitt jag vet har man blöjan under kläderna och inte utanpå så vad reflexerna skulle göra för nytta fattar jag inte. Men jag antar att du skämtar med oss?! Om du vill att dom ska synas köp en reflexväst eller kläder med mycket reflexer på. Haha

• hrewak

Ja, brukar man skicka ut barnen utan kläder så är det väl bra. Men i så fall kan man ju lika gärna ta av blöjan med så kan dom göra sitt ute i naturen och man sparar några kronor.
    Finns ju såna där reflexer med klister bak som man skulle kunna fästa på valda delar av kroppen i så fall....

• Långbenopluto
    Tändstickan skrev 2015-12-16 21:24:39 följande:

Jag menar givetvis bara som extra skydd, inget annat.

Hur menar du? Förklara.....
  • Anonym (Va)

Extra skydd mot vad exakt?

Tändstickan skrev 2015-12-16 21:24:39 följande:

Jag menar givetvis bara som extra skydd, inget annat.

• Tokfrans
    Tändstickan skrev 2015-12-16 19:43:12 följande:

Jag förstår inte varför ingen blöjtillverkare tillverkar blöjor med reflexer på! Det vore ju jättebra om barnen syns i mörkret, speciellt nu under vintertid.

Jag har skickat ett mail till Pampers, men de verkar inte ha läst det för jag har inte fått svar. Vill därför uppmana er att också skriva till dem med vårat önskemål, om de ser att det är många föräldrar som önskar reflexblöjor så kanske de tar till sig idén och börjar tillverka det!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-16 21:44
    Ni verkar inte alls förstå vad jag menar. Inte den typen av reflexblöja såklart. Som om ni vill missförstå.
    Men förklara bättre då? :)
  • Tokfrans

Med tanke på att du gett förslaget till pampers och inte fått svar..så kan de ju finnas en möjlighet att dom heller inte förstår vad du menar, precis som vi.

Så utveckla gärna om du är seriös

Svar på tråden Reflexxblöjor