• Anonym (Nyfiken tjej)

Svenska killar, vad tycker ni om invandrartjejer?

Skulle gärna vilja veta vad ni svenska killar tycker om oss invandrartjejer..

Varför ser man så sällan svensk kille + invandrar tjej ihop. Tråkigt att det är så. Kan ni tänka er o va med en blattetjej? Har endast haft kontakt med svenska killar över internet/telefon och jag älskade det. Skulle gärna vara tillsammans med en svensk, ni är så härliga och heta. Ni är så snuskiga och öppna när det gäller sex så det får mig o bli vild.

Men ibland blir jag osäker o tänker på om ni kanske inte finner oss attraktiva, kanske äcklas/skäms ni o va med oss...?

Skulle gärna vilja veta vad ni tycker o tänker ;)

• Svar på tråden Svenska killar, vad tycker ni om invandrartjejer?
  • Hadraniel

Kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker generellt att nordeuropeiska kvinnor är mer attraktiva än kvinnor med mer "utländskt" utseende. Men det finns ju såklart en del invandrarkvinnor som är väldigt attraktiva också och det viktigaste är ju ändå personligheten.

• Anonym (Beror på)

Det beror på.

Det är ganska stor skillnad, både vad gäller utseende och kulturellt, mellan en dansk, ryss, kines, kosovoalban, syrian och somalier.

Jag skulle kunna tänka mig att vara tillsammans med en invandrartjej, eller i alla fall från vissa folkgrupper. Rent utseendemässigt föredrar jag svenska tjejer, men de har så många andra "issues" med t.ex feminism och annat som kan vara väldigt tärande på ett förhållande.

Det är jobbigt att vara tillsammans med en tjej som 24/7 måste predika om att vita, heterosexuella män är roten till allt ont och som innerst inne känner ett osunt hat mot mig som pojkvän. På det sättet föredrar jag invandrartjejer som inte är lika hjärntvättade till att hata män som många (inte alla) svenska kvinnor är.

Dessutom verkar det som att många invandrartjejer lär sig att det är viktigt att bidra med något till förhållandet, vilket jag ser som positivt. Om man inte jobbar och tjänar pengar så får man göra mer i hushållet istället. Så tänker inte svenska kvinnor.

• Anonym (Gift :))

Jag är gift och har barn med en invandrartjej sedan många år tillbaka! Hon är född i Sverige, men ursprungligen ifrån Syrien. Finner henne otroligt attraktiv. Det bästa som har hänt mig !

• Anonym (Jag)

Det finns härliga invandrartjejer och det finns mindre härliga invandrartjejer. Precis som med svenska tjejer alltså. Skulle aldrig dissa en tjej pga ursprung om vi matchade varandra i övrigt.

Sedan kan det finnas flera förklaringar till att man sällan ser svenska killar med invandrartjejer. Kanske svårare att hitta matchning beroende på vad som är viktigt för bägge parter? Sedan är det ju tyvärr så att för vissa tjejers familjer accepterar de inte svenska killar utan vill att hon ska träffa en med "rätt" bakgrund.

Och så klart finns det svenska killar som undviker invandrartjejer pga fördomar och förutfattade meningar.

• chrisp

Religion är väl egentligen det enda jag har svårt för, annars är ju folk som folk är. Min sambo är italienska, så jag får väl säga att jag tycker väldigt väl om invandrartjejer? :D

• Anonym (Solglasögon)

Det är väl inte så konstigt eller hur? Att du sällan ser det.
    Glöm aldrig Fadime....

• Anonym (xyz)

Tvärtom vad många tror är svenska män mer öppna för partner med annan kulturell bakgrund, än svenska kvinnor. Forskning visar b la detta.

Att vi ser fler par med svensk kvinna och utländsk man beror på att kvinnor från vissa kulturer ofta inte tillåts träffa svenska män, medan männen från dessa kultursfärer sällan hålls lika hårt. Sen beror det ju på vilka folkgrupper man jämför, det finns ju ganska många svenska män som är tillsammans med östeuropeiska och asiatiska kvinnor.

• Anonym (xyz)
    Anonym (xyz) skrev 2015-12-19 19:30:19 följande:
    Tvärtom vad många tror är svenska män mer öppna för partner med annan kulturell bakgrund, än svenska kvinnor. Forskning visar b la detta.

Att vi ser fler par med svensk kvinna och utländsk man beror på att kvinnor från vissa kulturer ofta inte tillåts träffa svenska män, medan männen från dessa kultursfärer sällan hålls lika hårt. Sen beror det ju på vilka folkgrupper man jämför, det finns ju ganska många svenska män som är tillsammans med östeuropeiska och asiatiska kvinnor.
    Varför är det så? Alltså, varför är män mer positiva till blandade relationer än kvinnor?
  • Anonym (xyz)
    Anonym (xyz) skrev 2015-12-19 19:36:34 följande:
    Varför är det så? Alltså, varför är män mer positiva till blandade relationer än kvinnor?
    Varför använder du samma nick som jag? Jag trodde att det var omöjligt.

Det finns flera förklaringar till att det ser ut så. Kvinnor har högre krav på män och relationer generellt, och / eller mer specifika krav, kvinnor kan vara mer rädda än män för att relationen inte ska bli jämställd om de väljer en man från en annan kultur, kvinnor kan ha mer specifika utseendemässiga preferenser osv. Medan fler män kanske är "allätare".

Men oavsett kön och etnicitet, föredrar de flesta en partner med samma kulturella bakgrund som de själva, eller liknande bakgrund. Detta är alltså inte något som bara gäller svenskar.
  • Hadraniel
    Anonym (xyz) skrev 2015-12-19 19:36:34 följande:
    Skulle ju kunna vara så att kvinnor har högre krav på sin partner rent genetiskt eftersom de är mer begränsade i antalet barn de kan få under en livstid.

En man kan ju fortplanta sig och få barn med många kvinnor och har därför eventuellt lägre spärrar för att känna attraktion även till mindre optimala partners ur den genetiska aspekten. Handlar ju mycket om biologi, feromoner och andra saker som styr attraktionen i rent fortplantningssyfte.
Svar på tråden Svenska killar, vad tycker ni om invandrartjejer?