• Anonym (Klafs)

Flytningar efter graviditet

Hej! Jag fick barn för snart 3 månader sedan. Avslaget skutade efter 5-6 veckor och ersattes av massiva slemmiga flytningar. Som äl-flytningar fast extrema mängder. Sedan var det lugnt några veckor men nu är det rikliga mängder igen. Tunna, mjölkiga och som sagt väldigt rikliga. Doftlösa. Har ej fått tillbaka mensen och ammar ej.

Ska det vara såhär?! Är det normalt?!

• Svar på tråden Flytningar efter graviditet
  • Anonym (T)

Så länge du inte har hög feber, väldigt ont i magen, gula eller gröna illaluktande flytningar eller blöder extrema mängder

Så är det normalt, tyvärr :/

Även om du slutat blöda så håller livmodern och slidan fortfarande på att läka på insidan, flytningarna är ett sätt ett skölja ur och återfukta allt

Hormonerna påverkar också och de tar tid, längre för vissa, att återgå till normalt

Sen, tyvärr, så kan man få såna kraftiga flytningar när man har ägglossning efter att man gått igenom en graviditet, jag har fått så, väldigt obehagligt! Trodde jag kissade på mig först och hade urinvägsinfektion för jag fick ont, men nepp de är ägglossningsflytning och ägglossningssmärta :/

Totalt normalt men ingen som informerade om det innan!?

• Anonym (Klafs)

Tack för ditt svar!

Ingen information om det här från bm tyvärr... :( Trodde också att jag kissade på mig igår. Får köpa trosskydd ... om det räcker!

• Anonym (L)

Skulle säga ägglossning, fick ägglossning utan mens 1 månad efter att sonen föddes. Blev gravid på första ägglossningen efter sonen denna gången.

• Anonym (Klafs)

Oj! Försökte ni bli gravida igen så snart?

• Anonym (L)
    Anonym (Klafs) skrev 2015-12-17 12:59:52 följande:

Oj! Försökte ni bli gravida igen så snart?

Nej, var inte planerat alls men är så lycklig nu oavsett! :)
  • Anonym (Klafs)
    Anonym (L) skrev 2015-12-17 13:02:45 följande:

Nej, var inte planerat alls men är så lycklig nu oavsett! :)

Det förstår jag mycket väl!:) Grattis!

Vi har haft oskyddat sex men inte hela vägen så att säga... finns ändå en oro att det är pga graviditet flytningarna är så rikliga.
Svar på tråden Flytningar efter graviditet