• Frejan's

Fötter

Hej, vet inte om jag har lagt tråden i rätt kategori.

Min dotter är 11 år och hennes fötter stinker som in i helvete!! Jag säger det till henne men då kollar hon bort och säger "jag vet" och drar bort fötterna, men det luktar ändå!! Vad ska jag göra?!?!

Sur pappa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-17 09:57
    Om ni undrar, så har jag lånat denna av min sambo
  • Svar på tråden Fötter
  • Birgitta02

Se till att hon tvättar fötterna när hon kommer hem. Och att hon byter strumpor två ggr om dagen. Kolla gärna vad det är för material i de skor hon har. Annars kan det vara läge att snacka med en läkare.

• Fjäril kär

Varför skäller du på henne?  Det är väl inte hennes fel att hon är i puberteten och kanske har mycket fotsvett?  Stötta och hjälp henne istället! 

*Se över hennes hygien, hon kanske måste duscha oftare? 

*Se till att hon har bomullsstrumpor och inte något billigt skräpmaterial som ger fotsvett

*Kolla materialet i skorna , sneakers och gympaskor är inte bra att gå med , där har man fotjuice efter tre sekunder.  

*Lär henne att byta strumpor varje morgon.  När hon kommer hem från skolan kanske hon behöver duscha och byta kläder. 

*Vid gympa i skolan  - självklart byter hon strumpor och duschar ordentligt? 

*Vid extrem fotsvett finns absolut torr på apoteket som funkar på hela kroppen . 

*När hon är hemma och strosar, typ på helgen kanske hon istället för strumpor kan gå barfota 

*Skippa alla läskiga material i strumpbyxor och välj istället leggings och bra sockor som andas. 

• flygrl
    Fjäril kär skrev 2015-12-17 10:06:28 följande:

Varför skäller du på henne?  Det är väl inte hennes fel att hon är i puberteten och kanske har mycket fotsvett?  Stötta och hjälp henne istället! 

*Se till att hon har bomullsstrumpor och inte något billigt skräpmaterial som ger fotsvett

*Kolla materialet i skorna , sneakers och gympaskor är inte bra att gå med , där har man fotjuice efter tre sekunder.  

*Lär henne att byta strumpor varje morgon.  När hon kommer hem från skolan kanske hon behöver duscha och byta kläder. 

*Vid extrem fotsvett finns absolut torr på apoteket som funkar på hela kroppen . 

*När hon är hemma och strosar, typ på helgen kanske hon istället för strumpor kan gå barfota 

*Skippa alla läskiga material i strumpbyxor och välj istället leggings och bra sockor som andas. 

Precis så.

Tvätta fötterna noga och sen rena strumpor som andas bra och förstås vettiga skor. Och det måste göras ganska ofta för och förhindra svetten börjar lukta. Det e ju ganska individuellt hur mycket människor svettas.
  • Anonym (Blähä)
    Fjäril kär skrev 2015-12-17 10:06:28 följande:

Vart står det att ts skäller på henne?
  • mammalovis

Hon har inte problem med svamp då?

Min bonusdotter har också fötter som ofta luktar illa. Det blir bättre när vi behandlar med svampmedel. Hon får också gå och tvätta fötterna annars får hon inte vistas i vardagsrummet. Tufft kanske, men hur svårt är det att tvätta fötterna? Jag mådde skit av lukter när jag var gravid.

Hon hade ofta för täta skor och illaluktande foppatofflor och sandaler. Byta strumpor varje dag hade hon inte heller rutin på från mamman som bara tyckte man behövde byta kläder när de var synligt smutsiga.

• Anonyma tjejen03

"Hennes fötter stinker som in i helvete" vart kanske inte riktigt så snällt tror nog du hade kunnat säga det på ett bättre sätt. /12åring

Svar på tråden Fötter