Illamående av LCHF (gravid) - hjälp!
Hej!
Jag har sedan flera år tillbaka ätit LCHF, mår vanligen jättebra av det, är överkänslig mot gluten och har IBS och min mage har aldrig mått så bra som med LCHF.
Nu är jag dock gravid i vecka 8 och mår extremt illamående sedan 2-3 veckor tillbaka. Det är så illa att jag fått vara hemma från jobbet då och då och det blir bara värre. Har testat många tips såsom ingefära, citron, seaband m.m.
Vill så gärna äta LCHF under graviditeten, men mot mitt illamående hjälper nästan bara kolhydrater, har testat allt! Kräks nästan bara av tanken på ägg, grädde, smör osv. Så fort jag tar en bit bröd, lite pasta eller en Billys pan pizza mår jag genast bättre och illamående försvinner i flera timmar... märkligt nog eftersom blodsockret med sådan mat blir kasst. Men med LCHF kosten blir jag märkligt nog hungrig efter 1 h redan. Men det funkar ju inte i längden, vill inte leva på skräpmat utan vill komma igång med LCHF igen för magen gillar inte alla dessa kolhydrater..
Det enda som hjälpt mot mitt illamående är att äta extremt mycket hela tiden. Häromdagen åt jag kvarg, keso, två stekta ägg och nötter till frukost och efter knappt två timmar var jag vrålhungrig och mådde jätteilla och var tvungen att äta lite kolhydrater, då försvann det.
Tips någon?
Bra "mild" LCHF som någon annan med illamående testat?
Tacksam för alla råd..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-17 12:22
Måste tillägga att rubriken kanske är lite missvissande. Är inte illamående PGA lchf:en utan såklart pga graviditeten, men LCHF gör mig mer illamående...