• Anonym (Rädd)

    Våga bli gravid igen efter MA?

    Fick det hemska beskedet nu i veckan. Embryot hade slutat växa för en vecka sen i v.9. Ska till doktorn imorgon igen och diskutera hur jag vill gå vidare. Vill ha skrapning tror jag..

    Jag undrar hur jag ska våga bli gravid igen. 
    Min känsla är att gå på det direkt igen men jag kommer vara så rädd! 

    Har fått MF innan båda mina barn men detta tar priset. Kroppen har inte vett att göra sig av med det. 
    Undrar varför detta händer mig? Varför har jag fått så många MF ?? Och om jag börjar om, kommer det hända igen!? 

    Känner mig så uppgiven. 


    Det värsta måste vara att jag haft illamåendet från helvetet tills i förra veckan och det har känts som en månad av magsjuka under denna grav. Tänk om det blir likadant nästa gång? 

    Någon som upplever samma sak eller har erfarenhet av att gå vidare efter ett MA? 

  • Svar på tråden Våga bli gravid igen efter MA?
  • Anonym (chansa)

    Vågar man inte så blir man utan barn... så för oss fanns bara ett val: att prova igen.

    Jag genomgick tyvärr 2 st MA innan sonen äntligen kom. Men det var värt allt!

  • Granada

    Har haft 3 MA på rad. Efter det vågade jag inte prova igen men blev trots det gravid och nu är jag i vecka 35. Helt klart värt alla MA'n...

  • cupcakemom

    Hade ett mf i v 7-8 och ett ma i v 9-10..nu är det 15 dagar kvar tills liten kommer... Jag har nojat nåt fruktansvärt men det är värt det....

  • Anonym (Rädd)

    Jag förstår klart att man tycker det varit värt det när man får sitt barn men resan dit känns lång. 

    Tänk om det händer igen? 

    Har nu 4 MF och 1 MA i bagaget.

    Har ju iaf fått 2 friska barn utöver detta.

    Det är så psykiskt jobbigt det här. Jag kräker fortfarande och mår illa vilket känns överjävligt att behöva stå ut med när jag vet att det redan skitit sig..

Svar på tråden Våga bli gravid igen efter MA?