• Grodkvinnan

i vilken vecka såg ni hjärtat slå?

Hej! Jag va på VUL idag.. jag är v6+6.

Han kunde se gulhinnesäcken men inget hjärta slå, han pratade bara om missfall och jag vart nästan lite irriterad, för så vitt jag vet så kan hjärtat börja slå v7+0 eller några dagar senare.

Han hade väl märkt på embryot om det är MA, han sa inget om embryot överhuvudtaget.

Enda han nämde va att han inte såg något hjärta slå.. fick tid på tisdag.. är väl 7+3 eller nått då.

När såg ni hjärtat på eran böna?

• Svar på tråden i vilken vecka såg ni hjärtat slå?
  • Jag är bara jag

Hjärtat börjar slå v.5+0, men det dröjer innan det syns på VUL. V.7 kan vara för tidigt även om det borde synts för dig. Du får göra nytt VUL om en vecka-enda sättet veta helt klart.

• tofslan

Jag var på tidigt VUL med tvillingarna. Vecka 6+2 syntes två säckar och ett hjärta som slog i det ena... Ett par veckor senare slog två hjärtan så fint. Så det är väl gränsfall på att se däromkring. Hoppas det går bra!

• Gweny

Vi såg i v.6+1.

Men det varierar väldigt med ställe till ställe med deras maskiner. Såg väldigt dåligt på SU, men på vår lilla privata såg man jättebra. (nyare modell)

• Grodkvinnan

Ah okej :) får hoppas på att ägget fäste senare och att jag är 1v bakåt.

Gynekologen jag hade va inte erfaren..

• Wennerlof

Vi såg i redan i veckan 5, V4+6... Lite väl tidigt men har även en vän som inte sågs ett hjärta hos förrän v9... Så det måste vara mycket olika.

• skiz

Vi såg tydliga hjärtslag i 6+4.
    Men som många skriver ovan, allt handlar om när befruktning skett och hur bra ul apparaten är.

Ett par dagar kan göra stooor skillnad. Lästa här på FL om tjejer som inte sett ngt som du, men 1-2 v. senare sett ett starkt hjärta så är väl bara att vänta tyvärr - det jobbigaste utav allt när man är gravid, den eviga väntan.

• Grodkvinnan

Jag hoppas på det bästa, han mätte inte embryot eller zoomade in.

Man såg ju knappt något, han sa bara nej jag ser inget hjärta sen fick jag gå.

• gladatjejen86

I vecka 6+1 såg man bara ett ytterst litet pulserande om man zoomade väldigt mycket men i 8+3 såg man det slå starkt

• Wennerlof
    Grodkvinnan skrev 2015-12-18 05:43:21 följande:

Skönt att höra! Då hoppas jag på ett hjärta på tisdag :)

Hur gick det nya besöket?
Svar på tråden i vilken vecka såg ni hjärtat slå?