Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Saltig

Svårt att andas och sova

Jag är gravid i vecka 25. Jag har senaste veckorna haft svårt att andas. Blir andfådd bara av att läsa en bok till barnen. Måste ta djupa andetag för att känna att jag får luft i lungorna. Minsta lilla ansträngning måste jag andas djupt. Gått upp 12 kg redan. Vägde 66 (1,72 lång) vid inskrivning. Men vet inte om vikten påverkar min andning.

Sen har jag svårt att somna. Känner oro i kroppen och svårt att varva ner.

Jobbet är stressigt, blir snabbt andfådd och är trött hela tiden. Min värden är bra (kollade för några dagar sen).

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Svårt att andas och sova
  • Februari16

Jag känner igen mig så väl! Jag är i vecka 33 och är mer eller mindre andfådd hela tiden. Att ligga plant går inte öht. Lungorna känns som om dom vore upptryckta under hakan på mig. Känner mig som en 95-åring..

• Stiffin

Samma här. Jag är i 34+0 idag och flåsar som en 90-åring bara av att resa mig från soffan. Min barnmorska säger att det vänder nu när som helst eftersom bebisen ligger som högst nu men magen kommer snart att sjunka och då kommer det finnas mer plats för lungorna igen och då blir det lite lättare att andas. Jag längtar! :)

Svar på tråden Svårt att andas och sova