• Anonym (Ts)

tog en hel förpackning oxascand, farligt?

som rubriken lyder, så tog jag en hel förpackning (25 tabletter) under en kväll/natt. jag var väl ute efter ruset, till slut var jag så påverkad att jag knappt kunde stå upp. jag funderar nu på att inte hämta ut dom andra recepten jag har kvar, kan det vara farligt att ta så många tabletter under så kort tid? 

jag kan tillägga att jag inte är någon missbrukare, jag dricker i princip aldrig, och jag brukar inte missbruka tabletter på det här sättet.. 

så min fråga är väl mest om det är farligt? kan man ta en överdos och dö? jag är inte suicidal.. tack för att du läst, o ge gärna lite feedback! puss

• Svar på tråden tog en hel förpackning oxascand, farligt?
  • lollip0p

Nej, så länge som du inte dricker alkohol eller tar opiater samtidigt är det ingen livsfara. Däremot är det ju verkligen inte särskilt nyttigt och risken för att du fastnar i ett missbruk är överhängande.

• Anonym (Hej)

Usch varför vill du ta så många? Det leder väl bara till att du Mår pyton? Dagen efter brukar man med normal dos må riktigt mosigt och ångestfyllt. Balanssvårigheter är vanligt under tiden.

• Anonym (Ts)
    lollip0p skrev 2015-12-20 10:20:40 följande:

Nej, så länge som du inte dricker alkohol eller tar opiater samtidigt är det ingen livsfara. Däremot är det ju verkligen inte särskilt nyttigt och risken för att du fastnar i ett missbruk är överhängande.

ja jag har hört att dom är beroende framkallande! därför jag inte vill hämta ut flera nu! tack för ditt svar!
    Anonym (Hej) skrev 2015-12-20 10:27:49 följande:

Usch varför vill du ta så många? Det leder väl bara till att du Mår pyton? Dagen efter brukar man med normal dos må riktigt mosigt och ångestfyllt. Balanssvårigheter är vanligt under tiden.

hej, nä jag har faktiskt inte mått dåligt alls varken när jag tog dom eller dagen efter. inte som en bakfylla om det var så du menade! tack för ditt svar!
  • Anonym (sara)

Nej, så länge du inte mixat dom med annat så är det inte så sannolikt att det skulle innebära någon livsfara, men man kan få lite minnesluckor, trötthet och kognitiva problem under ett par dagar. 

• Anonym (Sobrilen)

Visst, inte jättenyttigt, men du dör inte.

Tog 40 stycken för 3 veckor sedan.

Vaknade efter 12 timmar.

• Maria 434

Du är inte missbrukare men tog dom för ruset, det är ett tecken på missbruk.

Tycker inte du ska hämta ut fler

• Anonym (Ts)
    Maria 434 skrev 2015-12-20 12:29:13 följande:

Du är inte missbrukare men tog dom för ruset, det är ett tecken på missbruk.

Tycker inte du ska hämta ut fler

okej, hur tänker du då? att alla som går ut på krogen då och då för att bli fulla o ha kul, är dom oxå missbrukare då? 
    Anonym (Sobrilen) skrev 2015-12-20 12:18:38 följande:

Visst, inte jättenyttigt, men du dör inte.

Tog 40 stycken för 3 veckor sedan.

Vaknade efter 12 timmar.

okej! 
    Anonym (sara) skrev 2015-12-20 12:00:48 följande:

Nej, så länge du inte mixat dom med annat så är det inte så sannolikt att det skulle innebära någon livsfara, men man kan få lite minnesluckor, trötthet och kognitiva problem under ett par dagar. 

aa jag hade lite minnesluckor, men inte mkt värre än så!
  • S c h n a

Du är ingen missbrukare, du var bara ute efter ruset och nu undrar du om det är osmart att hämta ut det som är kvar på receptet?

Varför skulle det vara dumt, det är väl bara att ha tabletterna i medicinskåpet och låta bli att ta alla samtidigt? Om man inte är missbrukare kan man ju med lätthet undvika göra det.

• S c h n a
    Anonym (Ts) skrev 2015-12-20 12:42:00 följande:

okej, hur tänker du då? att alla som går ut på krogen då och då för att bli fulla o ha kul, är dom oxå missbrukare då?

Om du inte kan ha alkohol hemma utan att ofrivilligt dricka upp den är du missbrukare, ja.
  • Anonym (I)

"25 tabletter" säger inte så mycket om du inte berättar styrkan på dom, de finns från 5 mg till 25 mg. Det är ju stor skillnad på att ta 125 mg och 625 mg.

De påverkar GABA receptorerna i hjärnan och kan orsaka krampanfall. Låter som om du har en viss tolerans till dessa eftersom du tog så många, vilket är ett tecken på att du söker ett rus.

Varför har du fått dom utskrivna till att börja med? Hur länge?

Du gör rätt i att inte hämta ut fler för benzo är inget du vill utveckla ett beroende av. Då är tom heroin att föredra, benzo är det svåraste att sluta med (vid fysiskt beroende) och det är även livsfarligt och man behöver läkarvård.

Svar på tråden tog en hel förpackning oxascand, farligt?