Ultraljud Östra ! Fick ni reda på könet ?
Hej ! I Januari är det dags för vårt första ultraljud, jag kommer då att vara gravid i vecka 19.
Ni som har gjort ultraljud på Östra sjukhuset i Göteborg 2015 , fick ni reda på vad det var för kön?
Hej ! I Januari är det dags för vårt första ultraljud, jag kommer då att vara gravid i vecka 19.
Ni som har gjort ultraljud på Östra sjukhuset i Göteborg 2015 , fick ni reda på vad det var för kön?
Min lille är född feb 2014. Gjorde alltså mitt ul 2013... Då fick vi veta. Gjorde även ul på östra när jag väntade första 2008, då fick man inte veta. Men det var ändrat tills sist, tror inte de ändrat sig igen
Min lille är född feb 2014. Gjorde alltså mitt ul 2013... Då fick vi veta. Gjorde även ul på östra när jag väntade första 2008, då fick man inte veta. Men det var ändrat tills sist, tror inte de ändrat sig igen
Ursäkta alla ???? det blev så i stället för smiley : ) .
Vi gjorde RUL där i September och då fick vi reda på kön :) Jag fick dock be om det, det var inget min BM kollade eller meddelade utan önskemål.
Vi fick veta, frågade lite snällt om hon hade möjligheten att kolla.
Vi gjorde ul i maj och frågade om könet. Då sa hon något med " det ser ut som en pojk"
Dom får inte säga att de är säkra på könet då det kan synas fel. Men hon sa efter lite prat med sambon " jag är säker till 99,99% att det är pojk" :p
Och hon hade rätt
Vi fick veta båda gånger :) de berättade gärna! Vi sa inte direkt när vi kom in att vi ville veta utan när de sett att allt såg bra ut frågade vi om de sett kön :)
Tack för alla svar : ) . Det känns lite nervöst jag vet inte hur man ska fråga, det känns som att det är något "fult" att fråga om, som att barnmorskorna helst inte vill svara på det för att det inte är viktigt . Jag hoppas vi får en trevlig och snäll bm : ) .
Vår BM var i alla fall jättetrevlig :) Tycker inte att du ska känna dig rädd för att fråga. Man får fråga precis vad som helst. Sen får man inte alltid svar ;) Men jag ser inte varför de skulle säga nej till att kolla könet, mer än om bebis ligger dumt till så det inte syns.
Ja det fick vi, det var hösten 2014.
Var där 6 v sedan och efter att hon frågat två gånger om det var något vi undrade över så frågade jag och fick veta.
Vi gjorde RUL nu i veckan, de frågade om vi ville veta könet, då vårat lilla sprattel var väldigt angelägen om att visa upp sig ;) Men det kan ju vara svårt att se och isf är de ju inte tvungna att kolla efter könet.