• MarioM

    Vad göra?

    Ska lämna över barnen till deras mor på tisdag men hon är i Sälen. Påstår att hon är hemma och insisterar på att barnen ska hem till henne även om både jag och barnen vet att hon inte är eller kommer att vara hemma för att ta emot dom.

    Vad ska jag göra? Jag antar att "någon" är där men jag har ingen aning om vem det är. Känner att det är en situation som egentligen kräver av mig att skydda barnen och överlåta ansvaret åt barnens vårdnadshavare och inte åt nån okänd person.
  • Svar på tråden Vad göra?
  • MarioM

    Problemet är att barnen sagt ett visst namn men jag har ingen aning om vem människan är...Jag förväntas skicka mina barn med denna människa på en 600 km färd även om vi aldrig ens setts. 

  • MarioM

    Jag kör inte 120 mil för att min ex var korkad och åkte utan att vänta på barnen. Och tanke på att låta en främling köra 60 mil med mina barn är för mig en omöjlighet. Ser det faktiskt som oansvarigt att ens tänka på att göra något sådant!

  • hellothere87
    MarioM skrev 2015-12-20 22:53:26 följande:

    Jag kör inte 120 mil för att min ex var korkad och åkte utan att vänta på barnen. Och tanke på att låta en främling köra 60 mil med mina barn är för mig en omöjlighet. Ser det faktiskt som oansvarigt att ens tänka på att göra något sådant!


     


    Vad har du för alternativ? Din mupp.

  • MarioM

    Bara för att ditt smeknamn från morsan är mupp betyder det inte att det är snällt att kalla främlingar för det.....

    Alternativet är ju att jag inte överlämnar barnen med hänsyn till deras välbefinnande.... 

  • hellothere87
    MarioM skrev 2015-12-20 23:27:27 följande:

    Alternativet är ju att jag inte överlämnar barnen med hänsyn till deras välbefinnande.... 


    No shit, sherlock. Tar det alltid lång tid för herrn att komma fram till så enkla saker?
  • Brumma

    Ny har det ju redan varit tisdag men..

    Om mamman litar på denna någon och barnen känner och tycker om personen så är det inte upp till dig.

    Om personen däremot är helt okänd för barnen är det en annan sak.

Svar på tråden Vad göra?