• sanst

Kronan Duo/S?

Hej!

Ni som har Kronan Duo/S, vilka för- och nackdelar har ni upptäckt med vagnen? Jag och min man är inne på att skaffa en sådan då vi bor en bit ut på landet och kommer att gå en hel del på grusvägar och i annan terräng. 

Några frågor:

1. Hur ofta upplever ni att ni behöver låsa hjulen? Eftersom det är stora luftdäck fram tänker jag att man kanske inte ens behöver låsa dem när man går på vanliga grusvägar t.ex.? 

2. Jag tycker att suffletten på sittdelen verkar lite kort om man jämför med andra vagnar. Har ni upplevt att den ger för dåligt solskydd? Vad har ni då kompletterat med för typ av solskydd? 

3. Hur ofta får ni punktering? 

4. Vad tycker ni om varukorgen? 

• Svar på tråden Kronan Duo/S?
  • Halley

1. Ibland när underlaget blir lite extra tufft, t ex på en gräsmatta eller stig med stenar, men inte så ofta på en vanlig grusväg. Nog mer i stan upp på trottoaren eller bussen.

2. Har jag aldrig tänkt på.

3. Aldrig under 16 mån tid (bor också på landet).

4. Kunde vara större. Varukorgens storlek är nog det jag gillar sämst med vagnen. Men i övrigt väldigt nöjd.

• sanst

Det låter bra det! :) Tack snälla du för dina svar, mycket värt!!

• Elma

Har kört vagnen på de flesta väglag både i stan och på landet, även på stigar i skogen där "normala" personer aldrig kommit på tanken att köra barnvagn. Snömodd, lera, riktigt ojämn/sned väg är det som än så länge fått mig att låsa hjulen. Supersmidig i trånga utrymmen då den svänger så lätt och bärhandtagen gör det lätt att komma förbi hinder/trappor, ja om man hittar någon annan som kan hjälpa till. I övrigt kommer man fram bra med vagnen, ännu längre med lite envishet och styrka ;)

Ja suffletten kan vara lite kort både vid sol och regn men oftast inget större problem. Solhatt på ungen så fixar det sig oftast.

Ingen punka på två års körning.

Varukorgen är bra och riktigt stabil. Går packa tungt och det går trycka ner ena kanten för att lassa lättare. Tycker den rymmer mer än vad den ser ut att göra.

Vi är riktigt nöjda med vagnen, se till att vårda den rätt bara annars kan svänghjulen börja trilskas men det ordnade sig efter lite omvårdnad. Möjligen att vår tvååring börjar kännas lite lång för vagnen men ingen fara ännu.

Bonus är att efter sommarens blåbärssäsong gick det utmärkt att tvätta bort alla fläckar på vagnen! Trodde jag aldrig skulle gå att få bort!

Svar på tråden Kronan Duo/S?