• hanna94

Gå ner 1 kg/vecka?

Jag behöver hjälp!

Kan man gå ner 1 kg per vecka genom att inte äta (ev. äta lite middag) och gå massor av promenader? Eller är det för mycket att gå ner per vecka?

• Svar på tråden Gå ner 1 kg/vecka?
  • Anonym (stina)

Det går utmärkt att gå ner 1 kg/vecka och äta samtidigt. :) Äta måste du ju göra, såklart. För mig var det LCHF som funkade och gav mig ca 1,5 kg viktnedgång i veckan ända tills jag nådde mitt mål. Vad som funkar för dig kan jag inte förutspå, men att skippa maten är inte ett alternativ.

• hanna94

Grejen är den att jag varken kan träna under dessa veckor eller äta special kost, för mina anhöriga kan inte veta att jag går ner i vikt. Så den enda lösningen jag kan komma på är då att inte äta.

• Anonym (stina)
    hanna94 skrev 2015-12-20 21:20:40 följande:

Grejen är den att jag varken kan träna under dessa veckor eller äta special kost, för mina anhöriga kan inte veta att jag går ner i vikt. Så den enda lösningen jag kan komma på är då att inte äta.

Tror du inte att dina anhöriga skulle märka om du slutade äta då? Om du tror dom skulle märka ifall du ändrade matvanor? Om du inte vill gå ut med att du försöker gå ner i vikt så kan du ju förklara dina ändrade matvanor genom att säga att du vill undvika t.ex socker eftersom du inte mår bra av det, eller nåt sånt.
  • hanna94

Jo, men tänker att det är lättare att sluta äta och komma på ursäkter för att skippa maten. Eftersom att jag bor hemma och aldrig tidigare visat intresse för mat så kommer de garanterat att märka om jag börjar laga min egna mat.

• Anonym (stina)
    hanna94 skrev 2015-12-20 21:28:34 följande:

Jo, men tänker att det är lättare att sluta äta och komma på ursäkter för att skippa maten. Eftersom att jag bor hemma och aldrig tidigare visat intresse för mat så kommer de garanterat att märka om jag börjar laga min egna mat.

Jag tror de kommer reagera mycket, mycket starkare på om du börjar undvika mat och matsituationer än om du gör egen mat. Som sagt, att du ändrar matvanor går att förklara och motivera på olika sätt, att du inte äter går inte att förklara med annat än att du vill gå ner i vikt och är på väg att utveckla en ätstörning. Att sluta äta är aldrig lösningen.
Svar på tråden Gå ner 1 kg/vecka?