• keops

    Ansiktstatuering på förskollärare?

    Hej. Har under 4 år vikarierat till och från på diverse förskolor / skolor. Jobbat 1 år i förskoleklass, då med tatueringar över hela armarna. Jobbar nu på förskola på en avdelning med barn på 3-5. Har bägge händer och ena sidan av halsen tatuerad och har aldrig hört några klagomål varken från föräldrar eller från chefer. De som klagat är mor min som numera är min kollega, och en till kollega som sagt att jag förstör min kropp, inte klagat "yrkesmässigt". Nu löper beroendet av bläck på och jag har näst intill ingen plats kvar och vill göra en liten i ansiktet (Se bild)  Bakgrund: Jag överlevde 2011 3 knivhugg, varav 1 livshotande in i njuren.

    Tankar som föräldrar? 

  • Svar på tråden Ansiktstatuering på förskollärare?
  • aleydis

    Jag är negativ till tatuering i ansiktet, dessutom om den föreställer en kniv och man jobbar med barn...

  • Rosa Fluff

    Jag är gillar tatueringar men inte i ansiktet. Hade inte varit överlycklig om min son började fråga mig varför X har en kniv eller dödskalle i ansiktet..

  • Rosa Fluff

    Sen undrar jag att om barnen frågar varför du har den planerar du att säga som det är eller att ljuga för dem? Inget alternativ är bra men jag skulle som förälder föredra det sistnämnda.

  • keops

    Ja du, inte speciellt genomtänkt. Ljuga för barnen och va ärlig mot föräldrarna. Ett alternativ är väl att tejpa/plåstra alt. sminka.

  • Erizajo

    Alltså jag är själv tatuerad men skulle aldrig göra en i ansiktet. Men jobbade du på
    Mina barns dagis och tog bra hand om dem och var omtyckt så får du se ut hur du vill! Bered dig på frågor dock!

  • mama

    Jag gillar personligen tatueringar. Mina barn kommer växa upp med föräldrar med tatueringar. Sen om du gör en i ansiktet är ju upp till dig då de är din kropp. Så länge du är bra på ditt jobb så får du se ut precis som du vill. Jag vill att mina barn ska acceptera folk oavsett hur de ser ut med mera, sen kommer säkert folk ställa frågor till dig men då behöver du ju bara vara öppen och ärlig :)

  • isolande

    Jag är helt för ansiktstatueringar så länge de inte föreställer typ hakkors, politiska symboler, nakna kvinnor, könsdelar eller våldsskildringar (om man nu ska jobba på förskola/skola...)

    Men alltså, en liten kniv sådär är ju bara extremt fult Obestämd. Ok om det är något mer konstnärligt.

  • Flygfotogen

    Det skulle få dig att vid första anblick se ut som ett lod i mina ögon. Jag hade nog tolkat det som att du gjort något med en kniv på någon.

Svar på tråden Ansiktstatuering på förskollärare?