• Malva2015

blöt i trosorna! fostervatten?

Kan man läcka fostervatten så tidigt som innan v 9?

Efter en dag är mina trosor helt blöda precis som vatten. När jag varit på vul har dom sagt att min hinnsäck ser liten ut som att fostret har dåligt med fostervatten och nu slog det mig, jag kanske läcker ?

• Svar på tråden blöt i trosorna! fostervatten?
  • Bjoork
    Malva2015 skrev 2015-12-21 18:13:02 följande:

Kan man läcka fostervatten så tidigt som innan v 9?

Efter en dag är mina trosor helt blöda precis som vatten. När jag varit på vul har dom sagt att min hinnsäck ser liten ut som att fostret har dåligt med fostervatten och nu slog det mig, jag kanske läcker ?

Är väldigt vanligt med vattniga rikliga flytningar under graviditet, så skulle nog säga det.
  • Frupiff

Testa att hoppa lite utan trosor och se om det rinner eller sipprat. Man har som sagt väldigt vattniga flytningar ibland när man är gravid

• Eleonor01

I vecka nio har msn inte mycket vätska så nä det tvivlar jag verkligen på. Flytningar snarare

• Malva2015

Tack alla för era svar!! Men vet tanke på att min läkare sagt att jag har platt hinnsäck och att den har väldigt lite fostervatten.. Ni tror inte det hör ihop då?
    För visst har man inte mkt fostervatten i v 9 men jag har minde än vad jag borde..

Flytningar är väl lite tjockare..? Detta är precis som vatten.

• Bjoork
    Malva2015 skrev 2015-12-21 18:46:09 följande:

Tack alla för era svar!! Men vet tanke på att min läkare sagt att jag har platt hinnsäck och att den har väldigt lite fostervatten.. Ni tror inte det hör ihop då?
    För visst har man inte mkt fostervatten i v 9 men jag har minde än vad jag borde..

Mina flytningar är som vatten, får gå med trosskydd hela tiden, fick göra förra graviditeten också.
  • Malva2015
    Bjoork skrev 2015-12-21 18:49:47 följande:
    Mina flytningar är som vatten, får gå med trosskydd hela tiden, fick göra förra graviditeten också.
    Skönt att höra. Kanske är så då.. Aldrig upplevt det innan ! <3

Har nytt vul på ons, hoppas den lille lever än då.. Inga symptom kvar längre. Inte ens ömma bröst. Utom flytningarna då.
  • LAJN

Man får ju sjukt mycket flytningar - och svett! (Ursäkta!)

• bryrmiginte
    Malva2015 skrev 2015-12-21 18:46:09 följande:

Jag har haft väldigt vattniga flytningar till och från under graviditeten,blev också lite nojig att de va fostervatten som läckte men de är helt normalt med mer flytningar nä r man är gravid har jag hört ,sålänge de inte luktar illa, är i v16 nu.

du behöver nog inte oroa dig, lycka till :)
  • Malva2015
    bryrmiginte skrev 2015-12-21 19:27:53 följande:
    Jag har haft väldigt vattniga flytningar till och från under graviditeten,blev också lite nojig att de va fostervatten som läckte men de är helt normalt med mer flytningar nä r man är gravid har jag hört ,sålänge de inte luktar illa, är i v16 nu.

du behöver nog inte oroa dig, lycka till :)
    Tack för värmen
  • Malva2015
    LAJN skrev 2015-12-21 19:07:59 följande:

Man får ju sjukt mycket flytningar - och svett! (Ursäkta!)

Haha tack:)
  • Malva2015
    Frupiff skrev 2015-12-21 18:28:21 följande:

Testa att hoppa lite utan trosor och se om det rinner eller sipprat. Man har som sagt väldigt vattniga flytningar ibland när man är gravid

Menar du att det sipprar om det är flytningar el vatten?
Svar på tråden blöt i trosorna! fostervatten?