• lovely89

Vart är du fina smarta människa ?

Blir påriktigt rädd när jag läser en del trådar här inne och man undrar ju starkt om det är människor som sitter baka dessa skärmar.

Finns det några fina människor här inne som även tänker smart ? :P Killar som tjejer.

Vill se mer av dig inte bara din kropp som i kroppstrådarna utan dig och vad som gör dig så himla bra ? :)

• Svar på tråden Vart är du fina smarta människa ?
  • lovely89
    lovely89 skrev 2015-12-21 20:53:44 följande:

Blir påriktigt rädd när jag läser en del trådar här inne och man undrar ju starkt om det är människor som sitter bakom dessa skärmar.

Finns det några fina människor här inne som även tänker smart ? :P Killar som tjejer.

Vill se mer av dig inte bara din kropp som i kroppstrådarna utan dig och vad som gör dig så himla bra ? :)

• Scoops

Jag tycker att jag är smart, men sen så kanske inte andra håller med SkrattandeSkål

• Tecum
    lovely89 skrev 2015-12-21 20:53:44 följande:
    Blir påriktigt rädd när jag läser en del trådar här inne och man undrar ju starkt om det är människor som sitter baka dessa skärmar.

På vilket sätt tänker du smart, kan du ge exempel?
  • lovely89
    Tecum skrev 2015-12-21 21:11:19 följande:

På vilket sätt tänker du smart, kan du ge exempel?

Smart för mig är en person som kan tänka för sig själv och Inte hela tiden be andra om råd som egentligen är en självklarhet. En person som kan ta ansvar för sig själv och sina handlingar.
  • Flisan79

Tja, jag upplever mig själv som smart och med hjärtat på rätt ställe. Sen har ju även jag en massa brister, som alla andra.

Frågan är ju om min syn på mig stämmer överens med din syn av en smart person.

Jag anser tex att alla människor i grunden är lika värda och gör inte skillnad på kön, hudfärg eller religon. Det finns fantastiska människor och rötägg inom alla grupper.

Jag anser att man behandlar sin nästa som man själv vill bli behandlad och gör man inte det får man ta konsekvenserna för sitt handlande.

Jag ser hellre gott i folk än är misstänksam, men utan att vara naiv.

Jag har extremt svårt för lögner och lögnare. Folk som utnyttjar andra eller går bakom ryggen. Det finns inga ursäkter för tex en otrohet.
    Med andra ord är jag ganska svart/vit i vissa avseenden.

• Tecum
    lovely89 skrev 2015-12-21 21:25:06 följande:
    Smart för mig är en person som kan tänka för sig själv och Inte hela tiden be andra om råd som egentligen är en självklarhet. En person som kan ta ansvar för sig själv och sina handlingar.
    Håller med. De är inte jättevanliga på FL men saknas inte heller.
  • Aniiee

Jag är alldeles för cynisk för att andra ska anse att jag är en "fin, smart" människa, men det är jag alldeles för smart för att bry mig om.

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Aniiee
    Hanky Panky skrev 2015-12-21 23:38:52 följande:
    Fantastisk lista, 11-åringen i mig jublar! Skål
    Sankyo! Jag har har fler listor.... 1985-1997 (197 är snart klar.) ska upp ända till i år. Njut på =P
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Zombie von Rymmen
    Scoops skrev 2015-12-21 21:08:17 följande:

Jag tycker att jag är smart, men sen så kanske inte andra håller med SkrattandeSkål

• lovely89
    Flisan79 skrev 2015-12-21 21:52:13 följande:

Tja, jag upplever mig själv som smart och med hjärtat på rätt ställe. Sen har ju även jag en massa brister, som alla andra.

Frågan är ju om min syn på mig stämmer överens med din syn av en smart person.

Jag anser tex att alla människor i grunden är lika värda och gör inte skillnad på kön, hudfärg eller religon. Det finns fantastiska människor och rötägg inom alla grupper.

Jag anser att man behandlar sin nästa som man själv vill bli behandlad och gör man inte det får man ta konsekvenserna för sitt handlande.

Jag ser hellre gott i folk än är misstänksam, men utan att vara naiv.

Jag har extremt svårt för lögner och lögnare. Folk som utnyttjar andra eller går bakom ryggen. Det finns inga ursäkter för tex en otrohet.

Med andra ord är jag ganska svart/vit i vissa avseenden.

Jätte fint skrivet. Håller helt med dig.
Svar på tråden Vart är du fina smarta människa ?