• Anonym (Lön)

Lön innan jul när ?

När får alla sina löner ? Man brukar väl få lönen innan jul, har ni fått era löner ? Vanligtvis brukar jag få min lön den 27 varje månad men hoppas på att få innan jul !!! (Orolig ) : /

• Svar på tråden Lön innan jul när ?
  • Anonym (*)

Troligtvis får du lönen den 23:e eftersom det är sista vardagen innan den 27:e.

• Anonym (22/12)

Jag får min lön i morgon så den 22/12

• dendär89

Den 23 får jag, normalt den 27. Hör med löneavdelningen på din arbetsplats om du är orolig!

• Betty Boop

Jag är statligt anställd och brukar alltid få lön 23/12. I år får vi redan i morgon den 22/12. Jag vet ej varför men jag klagar inte! Glad

• Scoops

Jag brukar också få den 27:e men får den 23:e nu :) Har du inget lönesystem du kan logga in på och kolla?

• Vestra

Får bonusen imorgon och lönen på onsdag. 

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Flisis

Titta på förra månadens lönespec. Där brukar ju stå när nästa lön betalas ut.

• Rainbow gg

Både min och makens lön kommer den 23e denna månaden, vanligtvis kommer de den 27e.

• Anonym (Tt)

Statligt anställd och fick min lön idag.

• Frontline
    Flisis skrev 2015-12-21 22:56:32 följande:
    Titta på förra månadens lönespec. Där brukar ju stå när nästa lön betalas ut.
    På din spec kanske men inte på min och säkert många andras..
    Jag vet iaf att vi får den 23 men om vi nu skulle få efter julhelgen så gör det inget heller för jul blir hur eller hur..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Hmmm)

Fick min lön den 21/12 . Står inte heller i min löne spec när nästa lön betalas ut

• Anonym (H)
    Frontline skrev 2015-12-22 01:03:54 följande:

På din spec kanske men inte på min och säkert många andras..

Jag vet iaf att vi får den 23 men om vi nu skulle få efter julhelgen så gör det inget heller för jul blir hur eller hur..

Vad ignorant skrivet. För många spelar det tyvärr stor roll att lönen kommer innan jul. Vi som inte behöver oroa oss för det är lyckligt lottade.
  • Anonym ("Lönehäxan")

I kommunal verksamhet utbetalas lön den 27:e varje månad, men om den 27:e infaller på en lör-, sön- eller helgdag så utbetalas lönen närmaste vardag före. Nu i december är detta den 23:e.

God Jul!

• sextiotalist
    Anonym (Tt) skrev 2015-12-21 23:45:28 följande:

Statligt anställd och fick min lön idag.

Sambon statligt anställd, får sin lön i morgon (den 23/12, precis som jag får)g
  • Anonym (Esther)

Både jag och min make jobbar inom kommunala verksamheter/regioner.
    Jag får idag 22:a, han får imorgon 23:e så våra verksamheter har valt olika datum.
    I vanliga fall får vi båda lön den 27:e.

Svar på tråden Lön innan jul när ?