• Anonym (?)

    Mitt frieri dög inte för henne

    Friade i lördags till min tjej. Vi har varit tillsammans i 5 år. I lördags visade hon sott rätta ansikte att hon är en äkta materialist. Jag hade inte råd att köpa ring, för ringar kostar massor med pengar, så jag tänkte fria billigt...om man nu uttrycker det så. Så, jag skrev ut en bild på en ring på ett A4 papper. Vi gick sedan på en promenad, åt mat, och därefter friade jag genom att visa upp bilden på och säga "vill du gifta dig med mig?"

    "Ska det där föreställa ringen?" säger hon då. "Ja, tills jag köper en ring", svarade jag.

    "Gör om, gör rätt" sa hon och därefter sa hon "det här känns oseriöst".

    Blir så irriterad. Känns som att hon är materialist! Vet inte om det här förhållandet är värt att satsa på om hon ska reagera så hårt på en sån här skitsak?

  • Svar på tråden Mitt frieri dög inte för henne
  • Anonym (Peter)

    en bild var ju kanske inte det mest romantiska, så gör om gör rätt.

  • Dixie

    jag är så emot denna typen av "amerikaniserade film-frierier" och om du dessutom får det så negativt svar hade jag funderat mer än en gång på att ansluta relationen......

    i en vettig och jämlik relation diskuterar man hur man vill ha sin framtid, därefter tar man beslut om man vill förlova sig med varandra - det bör inte handla om vilken dyr ring killen har råd med!

  • mawliens

    Jag tycker att ditt frieri kom från hjärtat och även om man önskar att det finns en ring med i bilden vid ett frieri så är det ändå principen och tanken bakom det som och hade jag fått den reaktion som du fick hade jag nog övervägt att lämna, tyvärr. Du förtjänar bättre än så!

  • Aleckz

    Otacksam tjej skulle ja säga !

    Tanken som räknas o är de hennes första tanke istället för -" åh vad du är söt o fnissa lite åt bilden o sen bli glad över att du ens ställt frågan " ! Tycker som sagt att hon ska var glad över att du frågade o inte se de så där, är inte ringen som räknas utan själv omtanken och just tanken på ett frieri.. Är hon nu sån jävla viktig Petter borde hon väl sätt de som att hon kanske kan vara med o bestämma lite när de väl är läge o köpa ringen istället för i säga så de första hon gör. Där var hennes riktiga sida.. Du förtjänar någon med ett hjärta.

  • Inteutanproblem

    Alltså... Jag är i inga avseenden materialistisk av mig, men ett papper? lol. Jag hade inte heller kunnat ta det seriöst faktiskt. Hur fattiga är ni om du inte ens har råd till en billig "stand in" ring? Finns ju massor av sådana att få tag i lite var stans i butiker ute på stan.

    Sedan undrar jag ändå över varför du inte väntade med att fria tills dess du hade råd att köpa den ringen du tillslut ämnar köpa. Hur kommer det sig? Om det är själva förlovningen du är ute efter varför inte bara ta upp en diskussion om det? Om man inte har råd med en ring hur har man tänkt sig ha råd med ett bröllop? Efter 5 år tillsammans borde du veta hur din tjej ser på det här med frieri och giftemål. Om hon är oldschool i sin syn på det eller inte. Kärlek till någon är också att anstränga sig till att "göra rätt", det anser jag i alla fall.

  • JennyThe

    Jag är verkligen inte materialistisk men en ring utskriven på papper hade inte känts som om han bryr sig speciellt. Hade känts som ett skämt!

    Du kunde ju köpt den ring du har råd med, på loppis, hm, glitter eller vart som helst! Är man förlovad vill man ju ha något på fingret oavsett pris, är ju symboliskt...

  • Aikido

    Om utskriften var i färg hade det väl varit ok. Svartvit hade känts lite väl billigt.

  • Palestrina

    Jag tror inte att hon behöver vara materialistiskt lagd bara för att hon reagerade negativt på en pappersutskrift. Hon uppskattade bara inte din lösning på problemet. Men "gör om gör rätt" är en supertråkig reaktion, jag hade också drabbats av allvarliga tvivel om min partner reagerade så på ett frieri.

    Fast i min värld friar man inte med någon romantisk gest, utan fattar ett gemensamt beslut, därefter uppsöker man guldsmeden tillsammans för att välja ut ringar.

Svar på tråden Mitt frieri dög inte för henne