• Jannewzadi

Hur mycket kan jag gå ner på en vecka om jag bara äter frukt och dricker mjölk?

Jag är 16 år
    Längd: 1.60 m
    Vikt: 67 kg

Hur mycket kan jag gå ner om jag slutar äta socker och mat och äter bara frukt och dricker mjölk? Det verkar som att mjölk ger proteiner och allt.... Men behöver även vitaminer i form av frukt... Tror ni även att det skulle påverka mina muskler? Svälter jag kroppen?

• Svar på tråden Hur mycket kan jag gå ner på en vecka om jag bara äter frukt och dricker mjölk?
  • Dr Nail

Jag har hört väldigt negativa saker om fruktdieter. Till att börja med så innehåller frukt mycket socker, så även ur den aspekten verkar det inte särskilt bra. Sen beror det på hur mycket du äter. Du kan gå ner i vikt genom att bara käka hamburgare, om du äter en gång/dag.

• TRImmortal

Både frukt och mjölk innehåller mycket socker. Är du sockerberoende? Isf skulle en sådan diet knappast vara till din fördel. Inte för att den är till någons fördel.. Bättre i så fall att satsa på mer grönsaker och protein tänker jag.

• Sandra8978

Frukt är ju i princip bara socker.
    Det är därför det smakar sött, och är gott.
    Ursäkta, jag är inte en diet-expert, men så mycket vet jag iaf.

• Sandra8978

En god princip är att äta balanserat och varierat, och kanske minska intaget något.
    Samt, så klart, att röra på sig.
    Forskning har visat att de flesta dieter kan ha effekt, för det handlar mest om att man uppmärksammar vad och hur man äter.

• sportpappa
    Mängden frukt och mjölk är direkt avgörande. Du kan gå upp i vikt av en sån diet beroende på hur mycket du äter. Du svälter kroppen om du äter för lite.

En vecka är väldigt kort tid. Troligtvis kommer det inte hända särskilt mycket. Du behöver heller inte tänka på näringsämnen under så kort tid.
    Det påverkar dina muskler, men samtidigt är det så kort tid att det inte är något du behöver bry dig om.

Det är lite protein i mjölk, ca 3,5%. Så per 100 g mjölk är det 3,5 g protein.
    Om du ska få i dig 1 gram protein per kg kroppsvikt så behöver du:
    67/3,5=19 hg mjölk, dvs. ungefär 2 liter mjölk per dag.
    Tränar du mycket och vill bygga så bör du få i dig 2 gram protein per kg kroppsvikt och då ska du dricka 4 liter per dag.
  • Inte jag

Jag tror inte du kommer gå ner något på grund av sockret i både frukten och mjölken

• Ramborg

Testa hellre någon pulverdiet, där har du iaf någon chans att gå ner nånting på en vecka. Nutrilett eller så.

42.
  • Mooomin

Dina chanser att gå ner i vikt är mycket större om du låter bli allt "skräp", äter ordentligt och promenerar varje dag.

• Solstråle00001
    Inte jag skrev 2016-01-01 23:58:36 följande:

Jag tror inte du kommer gå ner något på grund av sockret i både frukten och mjölken

Det beror väl på hur mycket hon äter och dricker? Äter hon typ 5 frukter och dricker 5 glas mjölk äter hon mindre kcal än hon förbrukar. Det går de flesta människor ner av oavsett socker.

Sen är det givetvis ingen bra diet. Och så snart man äter normalt går de flesta upp i vikt. Bättre att äta allsidigt men lite mindre och röra på sig mer!
  • Ronga

Mitt tips är att skippa mjölk helt och hållet. Det är skitsnack att det stärker dina ben. Människan behöver mjölk när man är ett barn, och då från sin mamma.

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Logiskt

Men är ni seriösa? Hur kan man ens tänka tanken att en 16-åring ska gå på en pulverdiet?

Sanslöst.

Svar på tråden Hur mycket kan jag gå ner på en vecka om jag bara äter frukt och dricker mjölk?