• Fru B

Vätskedrivande livsmedel?

Hej!

Jag har svullnat väldigt mycket senaste veckorna och har ont i händer och fötter så jag skulle gärna bli av med lite överflödig vätska. Men jag vill inte äta vätskedrivande medicin.

Är det någon som har tips på livsmedel som är vätskedrivande?

Kram Fru B, v 37

• Svar på tråden Vätskedrivande livsmedel?
  • mymlis

Ananas och grapefrukt brukar hjälpa!

• Smurfan81

Har fått veta av min svärmor att man ska dricka ananasjuice... det ska tydligen vara vätskedrivande. Jag har nämligen också problem med att jag börjar samla på mig vatten. Även vattenmelon (eller melon över huvud taget) ska vara bra.
    Hoppas det går bra för dig!!
    Kramar

• apelsina

Men hur funkar vätskedrivande egentligen? Är det inte risk att bebisen blir uttorkad?
    Jag har också börjat samla på mig massor av vatten. Snart måste jag skaffa nya skor...

• ida1

hej .
    Min BM sa att citron i vatten skulle vara lite vätskedrivande.
    Vet inte riktigt om det funkar för själv får jag inte ens på mig mina skor längre...hahaha.

mvh ida

• Morbid Mistress

Torkade och fäska aprikoser ska också vara vätsedrivande (och torkade sätter ju även fart på magen om man har det jobbigt på den fronten)

• Mallemus

Jag har precis som ngn ovan hört vattenmelon. Samt att dricka mycket vatten. Om nan har vätsekbrist sväller man upp lättare.

Är inte kaffe och the vätskedrivande också?

Man behöver inte oroa sig för bebisen... det är ju inte det vattnetn som skall bort bara det fötter, ben o.dyl.

Svar på tråden Vätskedrivande livsmedel?