• tussan

Någon som druckit energidryck när ni var gravida?

Som rubriken lyder,någon som druckit energi dricka när ni var gravida? Det står ju på burken att gravida o ammande bör inte dricka de men vad kan egentligen hända? Om man dricker nån burk i veckan tex..Någon som vet?

• Svar på tråden Någon som druckit energidryck när ni var gravida?
  • Anonym (Vsrför)

Varför ska man dricka energidryck överhuvudtaget?

• tussan

Jobbar natt o mkt skift o dricker inte kaffe så har ibland druckit energi dricka ibland...

• Anonym (Vsrför)

För mycket koffein ökar risken för missfall om jag minns rätt. Tror inte man ska dricka mer än max tre koppar kaffe om dagen.

• Jennymariaa

Har hört att man kan dricka en burk som blir som 3 koppar kaffe men hade själv inte gjort det :p

• jagärjagvemärdu

En kopp kaffe har mer koffein i sig än vad en redbull har. Eftersom man kan dricka upp till tre koppar kaffe om DAGEN, så tror jag absolut inte det är farligt att dricka en energidricka i veckan.

• tussan

För jag dricker varken kaffe elr te...utan de blir 1-2 energi drycker i veckan. Nu e jag inte gravid men har slutat med p pillerna då ja o sambon planerar o skaffa barn..kanske får sluta helt me energi dryck då om de e skadligt under graviditeten men ack va jobbigt de e o hålla sig vaken är man jobbar mkt natt...mina jobbarkompisar tar kaffe vid 3-4 tiden på natten för o hålla ögona öppna haha o jag har tagit en energi dricka....power king elr celsius.....

• Anonym (..)

Hur många inlägg ska du skriva och vilket svar passar dig egentligen?

• tussan

Jag är bara nyfiken på om fler har några erfarenheter o tankar kring det:)

• Anonym (..)
    tussan skrev 2015-12-25 01:09:04 följande:

Jag är bara nyfiken på om fler har några erfarenheter o tankar kring det:)

Men om gravida rekommenderas att inte dricka energidricka så lär det finnas anledning till det. Är det inte något du tar på allvar?
  • Anonym (..)

Låt oss säga att du är rökare, hade du fortsatt röka? Eller ta ett glas vin varje fredag? Äta det där pålägget som man under graviditet bör hålla sig ifrån? Lyfta tungt?

Man avråds från saker av en anledning. Att du ens ställer dig frågande till en sån sak är ganska oroande.

• tussan

En barnmorska ja prata med förut när jag va gravid sa att två till tre koppar kaffe per dag kan man dricka som gravid o de motsvarar en energi dricka sa hon o de ska va ok o dricka men sen blir man fundersam när de står på burken att gravida ej bör dricka de.

• tussan

Men som sagt från o me nu ska jag inte dricka en enda droppe energidricka då allt verkar så osäkert kring de så lika bra o hålla sig borta från de... : )

Svar på tråden Någon som druckit energidryck när ni var gravida?