Nervös hela tiden, dålig i magen
Någon fler som blir dålig i magen så fort du blir nervös? Och de är typ hela tiden :s
Någon fler som blir dålig i magen så fort du blir nervös? Och de är typ hela tiden :s
Prova omeprazol Aktavis. Finns på Apoteket.
Du kan medicinera för allt i världen men det hjälper föga om du inte tar tag i problemet till varför du blir nervös. Nervös över vad?
Allt sitter väl i huvudet antar jag. Och de känns som jag är nervös och då blir jag klen i magen direkt :s men ska kolla på Apoteket och ringa hälsocentralen först tror jag
Prova omeprazol Aktavis. Finns på Apoteket.
Jag hade nog först tagit bort alla stressorer, så som kaffe, te, alkohol, nikotin och stress. Något gör att du är on the edge hela tiden.
Ja de är sjukt jobbigt iallafall :/ men jag ska nog ringa hälsocentralen tror jag och höra lite och se vad dom tycker och tänker.
Jag kan bli likadan, men tror inte det går att "bota" men tabletter.. Har småbarn och på barnkanalen gick förut något som hette "Evas känslokoll" där hon förklarade varför man kan få ont i magen vid t.ex nervositet e.dyl.. Typ att magen är ett centrum för nerver och så och därför blir magen så påverkad vid vissa känslor. Kan inte förklara bättre utan att googla, men det kanske du kan göra själv :)
Om inte annat kolla om du hittar Evas känslokoll där hon förklarar saken :) du får väl såklart googla det med men det är bra förklarat.
Ja jag har googlat massor. Men tror jag måste prata med hälsocentralen ändå. För jag vill ju inte gå och va nervös hela tiden :/ eller vad det är nu som får min mage att gå igång. För nu är det att så fort jag inte är i närheten av en toa så sätts min mage igång ????Sjukt jobbigt..
Kanske mer psykiskt? Och så har det blivit en ond cirkel..
Ja det kan de absolut också vara! Men jag vet inte hur jag ska göra för att sluta tänka på de ????För försöker ju inte att tänka på de men det går ju inte..e så fort jag går utanför min bostad då magen går igång :/
Du kanske ska börja lite i taget.. Gå ut utan att ha nånstans du ska åka, så att du kan gå in igen.. Gå en kort promenad eller så så att du hinner hem.. Är du enbart nervös över att gå ut pga magen, eller är det annat som från början gjorde dig nervös vilket i sin tur påverkade magen?
Låter som att du har GAD. General anxiety disorder
Ja nu blir jag bara nervös över magen för jag vet att så fort jag går ut så sätts magen igång :/ jorå jag brukar åka in på stan och så också men jag måste alltid planera så jag har nära till toa :s vad är GAD för någonting då? :)
generaliserad ångest, googla :)
Okej:) ja jag ska nog prata med hälsocentralen tror jag