Hur gör man biff med bambuskott?
Är det någon som vet hur man får som den goda smaken på kinarestaurangerna? Min smakar mest tomatsås.... Vänligen/Lenitsa
Är det någon som vet hur man får som den goda smaken på kinarestaurangerna? Min smakar mest tomatsås.... Vänligen/Lenitsa
ostronsås gör att man får till den där goda kinasmaken. Det har de i nästan alla sina rätter. Soya och ingerfära är oxå såna där braiga ingredienser.
Testat med soyasås istället för vanlig soja? Finns en som är i en glasflaska med röd topp som kostar ca 30 kronor och som får mina nudlar att smaka kinakrog iallafall.
På en av blue dragon produkter finns recept. Det ska vara bland annat vara hoisin-sås och soya i för att smaka rätt. Kolla på butikshyllan! Jag har inte ens i tomater när jag lagar.
Tror det finns recept på bambu burken....
Tack för tipsen! Men hur gör ni då? steker ni biffen och sen i med soyasås och bambuskott?
Jag bryner köttet tillsammans med lite lök, efter det går bambuskotten i och sen drar jag i lite ingerfära, soyasås och ostronsås. Späder med vatten eller buljong efter smak. Reder av med lite maizena om jag vill såsen lite simmigare. Vill man kan man ju marinera köttet innan i soya och de ev. kryddor man vill tillföra..
TaCK Maijsan!det ska jag prova! Finns ostronsås att köpa i vanliga ica?
De finns i välsorterade butiker, men jag brukar köpa min i kinabutikerna. Den är precis lika god i all annan kinamat man nu vill göra.