• Leaaa

Mössa med namn på *blå/rosa*

Hej på er!
    Drömde inatt om att Emil hade på sig en sådan där blå mössa som man förr kunde köpa lite över allt. Killarna har vit/blå mössa med deras namn å tjejerna har vit/rosa...Någon som vet var man kan köpa sådana mössor nu för tiden eller e dom helt borta. Hoppas ni vet vilka jag menar...

• Svar på tråden Mössa med namn på *blå/rosa*
  • mama82a

Dom fanns på strängnäsmarknaden. Alla ungdommar sprang runt me dem där mössorna på marknaden : )..har ni någon årlig marknad i närheten så kanske dom finns där ,för många av stånden åker landet runt...

• Leaaa

Jo, det hela gick ut på att vi inte hittade Emil i ett varuhus. Så jag beskrev han för folk som hjälpte till å letade Då sa jag hela tiden att han har en sådan mössa på huvudet å på den står det "Emil" *löjligt jag vet*

• Leaaa

Vi har toghandel varje onsdag/lördag har jag för mig ska kika där Å vad jag vill ha en sådan mössa till han nu

• Leaaa

pufff pufffff fler som vet ska kanske skriva att vi bor i Växjö

• Änglatuss

vet inte vart dom mössorna finns, men jag vet att man kan beställa mössor med namn på. på: www.rofa.se

• Leaaa

ja ja nått e fel men om man koperar klistrar in så ska det funka

• Jörgensen

Det gick inte heller om man klistrade in det.

• Natasias mamma

en liten grej bara.. vill inte vara nån glädjedödare utan bara lägga in en liten "tänk på detta"-sak: Jag har hört nånstans att det inte är så bra med barnets namn på mössan eftersom då "fula gubbar" eller andra barnarövare då lättare kan lura med sig barnet genom att veta deras namn.
    Mina barn skulle aldrig få ha på sig kläder med deras namn skrivet (förutom namnmärkningen på insidan då) men så är jag skiträdd för att nåt ska hända dem också.
    Men massvis av barn har ju sånna mössor utan att försvinna eller råka illa ut på annat sätt, så det är säkert ingen fara.
    :)

• Leaaa

natasias mamma, jo jag har tänkt samma sak som du men han e ju så liten än...å så e han inte ifrån oss för en sekund...men visst har jag funderat på samma sak som du. Jag lär inte ha någon mössa eller några kläder med namn på till Emil då han blir äldre å medveten om sitt namn om man säger så...Tack i alla fall!

Svar på tråden Mössa med namn på *blå/rosa*