• Anonym (?)

Män som visar känslor/gråter tex vid avslut

Hur uppfattar ni män som blir känslosamma och kanske gråter lite tex när relationen tar slut eller ni kanske ses efter det tagit över. Typ han säger saker "Jag älskade dig så mycket" eller något liknande och fäller en tår.

Är det omanligt eller något som är fint? 

Gjorde det med mitt ex och hon verkade bli väldigt besvärad. Jag är inte direkt någon som brukar gråta eller så. Men ögonblicket blev så starkt.

• Svar på tråden Män som visar känslor/gråter tex vid avslut
  • Anonym (bfjkl)

Killar har också känslor och det är fint att de vågar att visa känslor/ledsamhet.

• Anonym (Fint)

Tråkigt att du blev ledsen. Mitt ex grät. Bra för mig som har svårt att ens tro att ngn kan gilla en men tråkigt att han blev ledsen.

• Anonym (Mini)

Jag kan inte rå för att tycka att män som grinar är rätt omanliga och feminina. Vet att det är knäppt men jag tycker så.

• Anonym (--)

Fler män behöver lära sig gråta och vis känslor över lag. Måste vara en fruktansvärd pers stt behöva trycka ner känslor. Gynnar ingen!

Hade dock kanske oxå känt mig obekvämt, inte pga en man som gråter utan att nån gråter på grund av mig, man vill trots allt inte såra människor. Kan det vara därför hon verkade illa berörd?

• Anonym (bfjkl)

Omanligt att gråta?jasså,där ser man...

• sandlilja

Anonym (--) skrev 2015-12-25 20:51:11

Hade dock kanske oxå känt mig obekvämt, inte pga en man som gråter utan att nån gråter på grund av mig, man vill trots allt inte såra människor. Kan det vara därför hon verkade illa berörd?[/quote]

Håller med.

• sextiotalist

Jag har svårt för sådana som gråter för det minsta lilla oavsett kön. Däremot har jag mer överseende med att kvinnliga vänner och små barn.

Men jag har väldigt svårt för män som visar känslor via gråt.

• Anonym (Tess)

Tårar rengör ögonen

Gråt frigör hormoner och ämnen i kroppen som dämpar stress, stress som istället kunde tära på hjärtat eller bygga upp aggressivitet

Gråt bidrar till känslomässig anknytning

Dvs. Gråt främjar rena ögon, friskare hjärta, mindre stress, mindre aggressivitet (våld) och bättre relationer

Varför vill man neka män det med argumentationen att det är omanligt?

• Anonym (C)

Att gråta som man är sunt och normalt. Min sambo gråter ibland och det känns fint att han inte känner att han behöver bita ihop om sina känslor inför mig. Dock förstår jag om ditt ex blev besvärad. Självklart kan det kännas jobbigt att mannen man lämnat fortfarande har så starka känslor för en. Men det betyder inte att du agerade omanligt. Liknande känsloutbrott från kvinnor kan vara precis lika besvärande.

Svar på tråden Män som visar känslor/gråter tex vid avslut