• Ankissen

Svart rand i toaletten - få bort

Hur får en bort en (kalk?) rand på kanten inne i toalettstolen? Den sitter på den nedvikta kanten som man sprutar in wc-rengöring under.

• Svar på tråden Svart rand i toaletten - få bort
  • Scoops

Klorin, gummihandskar, hård svamp och gnugga tills du spyr. 
    Så fick jag bort den ur vår sits när vi flyttade in,killen som bodde förut hade inte städat på 3 år Kräks Jag har sommarjobbat med att leta fram och bära bort döda får ur en sommarhage, inte ens det var lika äckligt som lägenheten innan vi städade...

• Ankissen
    Scoops skrev 2015-12-25 21:15:56 följande:

Klorin, gummihandskar, hård svamp och gnugga tills du spyr. 

Så fick jag bort den ur vår sits när vi flyttade in,killen som bodde förut hade inte städat på 3 år  Jag har sommarjobbat med att leta fram och bära bort döda får ur en sommarhage, inte ens det var lika äckligt som lägenheten innan vi städade...

Det får bli ett jullovsprojekt då. Fy fasen så äckligt bara. Funkar det med grön svamp tror du? Stackars er med lägenhetsskicket, låter som om en bortskämd 20-25åring var tidigare innehavare.
  • LaOtona

Dra i stark ättika i toan och låt verka över natten. Om randen är där det inte är vatten så kan du blöta papper med ättika och lägga på randen, låt verka över natten. Funkar utmärkt!!

• Voodoodoll
    Ankissen skrev 2015-12-25 21:31:11 följande:
    Det får bli ett jullovsprojekt då. Fy fasen så äckligt bara. Funkar det med grön svamp tror du? Stackars er med lägenhetsskicket, låter som om en bortskämd 20-25åring var tidigare innehavare.
    Den grova sidan på svampen ruggar upp ytan så smuts fastnar väldigt lätt där sedan. Går inget annat är det väl dock bättre än alternativet :)
  • Scoops
    Ankissen skrev 2015-12-25 21:31:11 följande:
    Yep. Hans första boende sen han flyttade hemifrån och det märktes Obestämd 
    LaOtona skrev 2015-12-25 21:32:05 följande:

Dra i stark ättika i toan och låt verka över natten. Om randen är där det inte är vatten så kan du blöta papper med ättika och lägga på randen, låt verka över natten. Funkar utmärkt!!

Låter intressant! Önskar att jag hade provat det innan skrubbandet Drömmer
  • Ankissen
    LaOtona skrev 2015-12-25 21:32:05 följande:

Najs! Ska testa att ha på ättikssprit ikväll.
  • LaOtona
    Ankissen skrev 2015-12-25 21:47:37 följande:

Najs! Ska testa att ha på ättikssprit ikväll.

Gör det! Vi fick bort en riktigt ful rand. Kanske behöver man köra en gång till om det inte tar bort allt första gången. Brukar bli grymt fint i alla fall!
Svar på tråden Svart rand i toaletten - få bort