• mawliens

    Namncermoni

    Hej!

    Jag undrar om någon här inne har haft en såkallad namncermoni (eller vad man nu vill kalla det) istället för dop och isåfall, vad gick kalaset på ungefär? Måste man ha en officiant och kostar det isåfall pengar?

    Förstår att det såklart skiljer sig beroende på hur många man väljer att bjuda, vad som ska stå på menyn, dekorationer, hyra av lokal osv.

    I mitt fall tänker jag mig en stor lokal där det får plats 50-60 personer där det bjuds på någon slags buffé och tårta samt bakelser och annat smått och gott, alkohol är inget måste.

    Dela gärna med er av egna erfarenheter så kanske man kan få en bild av vad det skulle kosta :)

  • Svar på tråden Namncermoni
  • Kendra

    Vårt gick på kanske 2000-2500 (barnets morföräldrar stod för kostnaderna). Då hade vi det hemma i deras trädgård. Vi bjöd på mat, och sedan tårta. Hyrde inte in någon utan höll själva tal/ceremonin. Vi var nog 25-30 pers minns inte helt säkert. Gjorde all mat själva, förutom tårtorna.

  • mawliens
    Kendra skrev 2015-12-26 09:35:06 följande:

    Vårt gick på kanske 2000-2500 (barnets morföräldrar stod för kostnaderna). Då hade vi det hemma i deras trädgård. Vi bjöd på mat, och sedan tårta. Hyrde inte in någon utan höll själva tal/ceremonin. Vi var nog 25-30 pers minns inte helt säkert. Gjorde all mat själva, förutom tårtorna.


    Tack så jätte mycket för svar :)
Svar på tråden Namncermoni