Hur blev ni gravida?
Jag vill veta allt hur ni som haft problem att bli gravida plötsligt lyckades. Vad gjorde ni för att lyckas? Kost, behandlingar osv. Bara ösa på med svar :)
Jag vill veta allt hur ni som haft problem att bli gravida plötsligt lyckades. Vad gjorde ni för att lyckas? Kost, behandlingar osv. Bara ösa på med svar :)
Vi hade samlag utan p-medel.
Fniss! Sorry,vara bara tvungen
Skämt åsido.... vi blev gravid av oss själva efter 7 års försök och flera inseminationer...
Så ge inte upp!
Efter några års försök och några missfall så gjorde vi en IVF och vart gravid och fick en pojke på första försöket..
Jag försökte med en del "husmorsknep" en period, men inget funkade. Tillslut blev det IVF och efter fjärde återförandet av embryo är jag nu gravid i v. 36 med en liten flicka :) Den gången det funkade med IVF gjorde jag inget annorlunda direkt, utan levde som vanligt. Tidigare återföringar har jag t.ex. dragit ner kraftigt på koffein, motionerat mer, ätit lite annorlunda och så, men den här gången gjorde jag inte ens det.
Stort lycka till, hoppas att ni snart lyckas :)
Använde inte prevmedel på länge men jag blev gravid när jag började äta bättre och träna
Försökte 1.5 år med mitt ex men blev inget och vi separerade. Träffade en ny partner, åkte till Budapest och drack och åt gott en weekend, 3 veckor senare var det Pluss på stickan och är nu i vecka 17+1 :)
När vi slutade försöka å bytte arbete
Hade försökt ca 1,5 år, sökt hjälp och varit på första mötet. Sen kom semestern, slutade med äl-tester och andra husmorsknep och tempade bara med natural cykels dagligen så helt plötsligt hände det :)
Ehum.. Jag hade oskyddat sex och på dem vägen är det typ..
Tränade på att jonglera med 5 päron. Sedan la jag till oskyddat samlag. Visade sig vara en oslagbar kombo.
Tränade på att jonglera med 5 päron. Sedan la jag till oskyddat samlag. Visade sig vara en oslagbar kombo.
För oss hände det också när vi slutade försöka.
Vi hade försökt i över ett år utan att lyckas. Sen fick sambon drömjobb på annan ort och vi skulle därför flytta isär på obestämd tid. Sista natten ihop i gamla lägenheten hade vi sex och då blev jag minsann på tjocken, ironiskt nog.
Så det blev bara tre månader distansförhållande innan jag bytte jobb och flyttade med :)
När min dotter kom till krävdes det bara att ta ut spiralen sen hade vi sex dagen efter 3 dagar efter blev gravid tror jag det var
Jag provade huskurer hit och dit. Inget funkade. Efter 2,5 års försök blev vi gravida genom IVF, första försöket, och har nu en liten dotter på 9 veckor gjorde inget speciellt mer än att jag följde klinikens rekommendationer och åt b12 och folsyra. I övrigt levde jag som vanligt. Enligt utredning innan IVF var vi oförklarligt barnlösa, det fanns inget fel på nån av oss.
Lycka till TS!
Blev spontan gravid . Är i vecka 9 och haft två missfall bakom mig
Efter ett års försökande gjorde vi en utredning som visade på noll och ingen chans att lyckas naturlig väg (enbart en spermie hittades hos gubben).
I inväntan på killens kromosomprov och ytterliggare spermieprov var det ett år senare dags för IVF, där antalet spermier ökat och han slapp göra biopsi. På första försöket och insättningen blev vi gravida och är nu i v. 18 :)
Efter nästan fyra år av besvikelse så "gav vi upp" o jag blev gravid :)
Efter några år av misslyckade Ivf-försök och inseminationer började vi läsa om immunologiska problem i samband med infertilitet (vilket är väldigt vanligt). Kolla in www.fertilitetsguiden.com -en superbra sida! Vi köpte Prednisolon i Grekland under vår bröllopsresa och efter 2 månader fick vi första plusset någonsin! Min fru är nu i vecka 8 och vi hade nästan gett upp hoppet. Kan även tipsa om att ta en låg dos Aspirin (80-90 mg/ dag) som enligt Dr Alan Beer höjer chanserna. Han är en fertilitetsläkare i USA som forskat 30 år kring infertilitet och har skrivit en väldigt informativ bok i ämnet. Skicka mig ett meddelande om du vill veta mer och lycka till!
P.s jag skrev ett likadant inlägg som du för kanske 2 år sedan ;)
Efter fyra års försök, utredningar som inte kunde visa ett endaste fel, tre missfall och ett IVF så bestämde vi att det var dags för en paus. När ett år gått började vi längta igen men orkade inte sätta igång med hela karusellen igen. Min privata gyn föreslog då att göra en ny HSS, inte i diagnostiskt syfte utan för att det enligt klinisk erfarenhet finns indikationer på att livmoderslemhinnan blir mer mottaglig. Men man skulle då använda ett särskilt kontrastmedel. Till detta fick jag en kur med pergotime. Sen sexade vi varje dag i två veckor. Och nu är jag gravid i vecka åtta!! lycka till
Rätt behandling av min hypotyreos. Jag är helt infertil på Levaxin men extremt fertil på licensmedicinen Armour Thyroid (gravid på en gång efter medicinbyte resp tagit ur kopparspiral).
Det tog sju år och massa pregotim kurer utan resultat och två spontana graviteter men dom sluta i missfall. Och nu är jag spontan gravid igen i vecka 9 av orolighet så fick jag en tidig ul i vecka 6 och då såg jag hjärtat hoppas allt går bra nu... men är fortfarande lika orolig.