• findusen

Jeans..?

Hej :) har stora problem med att mina jeans spricker i skrevet / låren (aldrig knän) efter typ 3 månader. Brukar köpa på hm för att de sitter så bra och är sköna, billiga, tappar inte formen. Ca 300 kostar de.. men de fungerar inte längre.. snart har jag spenderat en semester på jeans!!

Vad kan ni tipsa om för jeans? De ska hålla formen, vara mjuka (någorlunda iallafall) och självklart inte spricka... läste om cubus jeans high waist hannah.. någon som testat? Bra?

hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • Svar på tråden Jeans..?
  • AnnaZL

Spricker de efter 3 månader skulle jag lämna tillbaka dem! Spara kvittona.

• Pimpinellan

Köper man kläder på HM får man skylla sig själv. Urusel kvalitet. Bättre satsa på kvalitet även om det kostar skjortan för då håller de ju. Blir ju billigare i längden faktiskt.

• findusen
    Pimpinellan skrev 2015-12-27 20:07:41 följande:

Köper man kläder på HM får man skylla sig själv. Urusel kvalitet. Bättre satsa på kvalitet även om det kostar skjortan för då håller de ju. Blir ju billigare i längden faktiskt.

Jo precis, varför skrev jag tråden liksom....

Hade ett par för 800 sek (lee) - trasiga efter typ 3 månader. Reklamerade men samma sak där.. frågan var om.ni har tips på märken... :)
  • MajaVira

Visserligen brukar mina jeans hålla längre, men till slut går det hål på insidan låren eftersom mina (tjocka) lår skaver sönder dem.

Om det är samma orsak för dig så spelar det förmodligen ingen större roll vilket märke du köper, till slut går de sönder ändå.

• elyse

Gnuggas låten mot varandra när du går?

• findusen
    elyse skrev 2015-12-27 20:29:19 följande:

Gnuggas låten mot varandra när du går?

Självklart :) har storlek 30 i byxor (38/M) och är 1.68 lång o h väger ca 65, normalt bmi
  • annasv1980

Då spelar det ju ingen roll. Du får försöka gå ner i vikt så att låren inte går ihop. Då kan du ha byxorna länge. Jag köper HMs skinnet lie och har inga problem att använda dem länge.

findusen skrev 2015-12-27 20:55:04 följande:

Självklart :) har storlek 30 i byxor (38/M) och är 1.68 lång o h väger ca 65, normalt bmi

• findusen
    annasv1980 skrev 2015-12-27 21:07:32 följande:

Då spelar det ju ingen roll. Du får försöka gå ner i vikt så att låren inte går ihop. Då kan du ha byxorna länge. Jag köper HMs skinnet lie och har inga problem att använda dem länge.

...är du på riktigt? Jag tappar hakan..! Jag är normalviktig, normalt BMI.. men du tycker kanske jag ska gå under det för att få ett par byxor att hålla? Bli en size 0?

NÅGON som har ett förslag på ett MÄRKE?
  • Pimpinellan

Jag har aldrig hittat jeans som passar min kroppsform så jag har tyvärr inga tips. Assvårt hitta byxor ö.h.t har jag och banta ner mig till stl 2-nej,har inte den orken.

• elyse
    findusen skrev 2015-12-27 20:55:04 följande:

Hm. Då har vi ungefär samma utgångsläge, men jag har aldrig några problem. Kan dina jeans vara för pösiga i grenen? Jag köper färgade jeans på Bikbok (Stl M, normal midja) och vanliga stretchjeans (låg midja) på New Yorker eller Cubus.

Om du inte är superkräsen kan du spara ett trasigt par att lappa med. Brukar jag göra på min mans jeans för de går också sönder i grenen. Textillim har jag då. Om jeansen redan är i sliten look så spelar det ju knappt nån roll.
  • annasv1980

Gnuggas jeansen mellan låren lär de nötas och gå sönder oavsett märke. Det var bara det jag ville förmedla. BMI är väldigt missvisande eftersom muskler väger mer än fett. Man behöver inte vara någon size zero för att inte ha lår som går ihop.

findusen skrev 2015-12-27 21:55:31 följande:

...är du på riktigt? Jag tappar hakan..! Jag är normalviktig, normalt BMI.. men du tycker kanske jag ska gå under det för att få ett par byxor att hålla? Bli en size 0?

NÅGON som har ett förslag på ett MÄRKE?

• findusen
    elyse skrev 2015-12-27 23:56:14 följande:

Hm. Då har vi ungefär samma utgångsläge, men jag har aldrig några problem. Kan dina jeans vara för pösiga i grenen? Jag köper färgade jeans på Bikbok (Stl M, normal midja) och vanliga stretchjeans (låg midja) på New Yorker eller Cubus.

Om du inte är superkräsen kan du spara ett trasigt par att lappa med. Brukar jag göra på min mans jeans för de går också sönder i grenen. Textillim har jag då. Om jeansen redan är i sliten look så spelar det ju knappt nån roll.

Nejdå, de sitter tight där med! Har testat new yorker men samma där (fast där spricker knäna?)

Verkar som att cubus är ledande så ska testa de :)
  • findusen
    annasv1980 skrev 2015-12-28 07:06:27 följande:

Gnuggas jeansen mellan låren lär de nötas och gå sönder oavsett märke. Det var bara det jag ville förmedla. BMI är väldigt missvisande eftersom muskler väger mer än fett. Man behöver inte vara någon size zero för att inte ha lår som går ihop.

Nä, sant men man behöver isa fall vara hjulbent och det är inte jag :) klart de gör sönder efter tid men 2 månader är lite väl kort :p
  • MallaL
    annasv1980 skrev 2015-12-28 07:06:27 följande:

Jag och de flesta av mina vänner har samma problem, vi är alla normalviktiga. Den enda tjej jag känner som inte har detta problem har en ganska "pojkaktig" figur med smalare höfter, hennes lår går inte ihop! Vi andra har lår som går ihop och jeansen får hål efter ett par månader, har inga tips om jeans som håller, tyvärr. Byxor av annat tyg, även stretch håller däremot.
  • findusen
    MallaL skrev 2015-12-28 12:17:03 följande:

Jag och de flesta av mina vänner har samma problem, vi är alla normalviktiga. Den enda tjej jag känner som inte har detta problem har en ganska "pojkaktig" figur med smalare höfter, hennes lår går inte ihop! Vi andra har lår som går ihop och jeansen får hål efter ett par månader, har inga tips om jeans som håller, tyvärr. Byxor av annat tyg, även stretch håller däremot.

Aha.. ja man kanske ska inse att man får bygga om sig själv.. gå ner i vikt är inte ett alternativ men finns de någon som kan göra en lite mer hjulbent tro? Pris? Haha
  • Flisan79

Har inget svar faktiskt utan är mest förvånad över fenomenet eftersom att jag aldrig under hela mitt liv haft några byxor (utom tights som varit x antal år och tyget blivit så pass tunt att de därför fått små hål vid grensömmen) som gått sönder på det viset. Jag har jeans från i stort sett bara billiga kedjor. Favorit är Daisy may som finns på vero Moda. Billiga och mycket bra.

Men tilläggas bör kanske att jag har relativt smala ben så det kanske har betydelse trots allt.

Svar på tråden Jeans..?