• Pommac1

    Q10 någon som testat?

    Har googlat lite och läst att Q10 kan vara värt att testa om man är oförklarligt barnlös. Det sägs i vissa studier att det kan förbättra äggkvaliteten. Någon som testat och blivit gravid? Jag och min man har försökt bli gravida i över 3,5 år. Vi har gjort fyra ivf försök (på två av försöken blev inga ägg befruktade fast de såg fina ut) de andra två blev äggen befruktade (de gånger äggen blev befruktade körde vi kort protokoll) jag fick tillbaka 4 celliga embryon men det blev aldrig något. Vet inte om vi ska göra fler försök. Just nu testar jag akupunktur och idag köpte jag även Q10 på apoteket. Någon som vet om det plötsligt fungerat? Hurmånga kan man ta? Jag läste att man skulle äta 100mg Q10 men på förpackningen står det att man max ska ta två på 30 mg om dagen. Hur gör ni?

  • Svar på tråden Q10 någon som testat?
  • pumpkinspice

    Jag tog Q10 inför min IVF behandling, 30mg om dagen. Fick 10 ägg varav 7 var omogna. De övriga 3 befruktades, 1 sattes tillbaka, de andra två stannade av. Om vi behöver göra om ska jag nog ta Q10 igen men en högre dos. Vet inte om det hjälper men kan ju inte skada!

  • Pommac1
    pumpkinspice skrev 2015-12-27 23:32:23 följande:

    Jag tog Q10 inför min IVF behandling, 30mg om dagen. Fick 10 ägg varav 7 var omogna. De övriga 3 befruktades, 1 sattes tillbaka, de andra två stannade av. Om vi behöver göra om ska jag nog ta Q10 igen men en högre dos. Vet inte om det hjälper men kan ju inte skada!


    Blev du gravid? Eller är det nyligt? Fortsatte du med Q10?
  • pumpkinspice
    Pommac1 skrev 2015-12-29 21:15:51 följande:
    Blev du gravid? Eller är det nyligt? Fortsatte du med Q10?
    Har testdag på söndag (men ja, jag har tjuvtestat och är gravid, dock är det ju extremt tidigt). Jag slutade med Q10 efter äggplocket.
  • Pommac1

    [quote=76169119][quote-nick]pumpkinspice skrev 2015-12-29 22:14:48 följande:[/quote-nick]Har testdag på söndag (men ja, jag har tjuvtestat och är gravid, dock är det ju extremt tidigt). Jag slutade med Q10 efter äggplocket.[/

    Härligt! Grattis! Varför slutade du? Är det dåligt att äta om man är gravid?

  • pumpkinspice
    Pommac1 skrev 2015-12-29 22:44:35 följande:

    Härligt! Grattis! Varför slutade du? Är det dåligt att äta om man är gravid?


    Tack! Det är säkert inte dåligt men tanken är ju att förbättra äggkvalitén och det behöver man ju bara fram till äggplocket tänkte jag.
  • Pommac1
    pumpkinspice skrev 2015-12-29 22:57:48 följande:

    Tack! Det är säkert inte dåligt men tanken är ju att förbättra äggkvalitén och det behöver man ju bara fram till äggplocket tänkte jag.


    Ok! Phu! Då fortsätter jag. :)
  • Pommac1

    Ingen fler som har några erfarenheter? Försöker googla men hittar inte så mycket. Kan man äta dem även efter ägglossning? De stod ju något om att Q10 hjälper till med celldelning. Men det kanske bara är allmänt och inte äggets celldelning.

  • Libra1

    Jag tog hög dos Q10 inför detta försök, 200 mg om dagen. Fick jättebra resultat. ET imorgon!!! Tog även hög dos D-vitamin, 100 mikrogram.

  • Pommac1
    Libra1 skrev 2016-02-04 12:12:27 följande:

    Jag tog hög dos Q10 inför detta försök, 200 mg om dagen. Fick jättebra resultat. ET imorgon!!! Tog även hög dos D-vitamin, 100 mikrogram.


    Oj det låter bra. Var köpte du Q10?
  • Libra1
    Pommac1 skrev 2016-02-04 19:44:09 följande:
    Oj det låter bra. Var köpte du Q10?
    Graviditetskollen har några med högre dos. Fast de kostar en slant tyvärr.
  • Pommac1
    Libra1 skrev 2016-02-04 20:24:52 följande:

    Graviditetskollen har några med högre dos. Fast de kostar en slant tyvärr.


    Ja men det kanske det är värt. Jag köpte på Apoteket nu men ska köpa dyrare sedan.
Svar på tråden Q10 någon som testat?