• Anonym (TS)

Gravid v.7 i Malmö, vad händer nu?

Är i vecka 7 och är väldigt osäker på vem man ska kontakta. Läst om Mama Mia och Cura kliniken men skulle väldigt gärna få lite tips och råd!

Har tänkt göra ett kubtest i v.12 men hade gärna gjort ett viabilitets ultraljud innan då min värsta mardröm är att upptäcka ett ma flera veckor senare. Vet att oron inte slutar ändå, men tror det hade lugnat mig. Hittar däremot bara Emmas ultraljud som gör detta och de är redan fullbokade :/

• Svar på tråden Gravid v.7 i Malmö, vad händer nu?
  • Anonym (T)

Jag bor också i Malmö och går in i vecka 15 imorgon. Googlade runt lite och bokade in hos närmsta barnmorskan.

Googlade "barnmorskor Malmö" typ. Behöver ju inte bara gå till privata såsom exempelvis Cura =)

• Starbright

Mitt tips är att du tar den som ligger närmast ditt jobb, eftersom det framåt slutet av graviditeten är en himla massa kontroller och de görs ju på kontorstid.

• Anonym (.)

Under min första graviditet gick jag på Slottsstadens läkarhus och hade en ängel till bm. Vid andra graviditeten hade hon slutat och jag bytte till MamaMia. Jag gick på ett besök där men trivdes inte alls med min barnmorska, så jag bytte till en annan mvc och fick en underbar bm. Jag tror det handlar mer om vilken barnmorska man får än vilken klinik man väljer. Sånt är så svårt att veta.

Om man vill ha ett tidigt ultraljud så tror jag att man kan få ett i v 10 på Capio Citykliniken. Det är vad jag har hört.

• Anonym (TS)

Ska till Mama Mia i v9 och ska även göra ett u-ljud då. Får se hur besöket känns , om jag kommer fortsätta där eller inte :)

• Anonym (Bra idé)
    Starbright skrev 2015-12-27 22:07:54 följande:

Mitt tips är att du tar den som ligger närmast ditt jobb, eftersom det framåt slutet av graviditeten är en himla massa kontroller och de görs ju på kontorstid.

Så gjorde jag, blev bara två kontroller kvar när jag slutat jobba men det var fortfarande nära.

Sen är inte en normal graviditet så himla många kontroller, hade femton dagar emellan mina på slutet, men det vet man ju aldrig innan
Svar på tråden Gravid v.7 i Malmö, vad händer nu?