• Josefine1991

    Gravid igen, efter p-stav, nidblödning?

    Hejsan mina vänner. Fick sonen i januari. Satte in p-stav i slutet av april. Jag tog ut min p-stav den 29/9 för att låta hormonerna gå ur ordentligt till vi skulle börjat försöka bli gravida till våren. Men vi sa att, vi skyddar oss inte utan händer det så händer det. Är så sugna på ett syskon tätt efter sonen. Mensen kom 28/11. 16/12 fick jag väldigt sparsam blödning. Bara ett par droppar om dagen i 4 dagar. Det va brunt och inte alls som min mens. grav.tester visar negativt. Funderar på om de va mens jag hade den 16/12? Var helt övertygad om att det va nidblödning. I så fall är mensen 2 dagar sen? Så förvirrande när inte mensen kommit igång ordentligt.. :-/ någon som är i samma tankar?

  • Svar på tråden Gravid igen, efter p-stav, nidblödning?
  • Anonym (L)

    Hade p-stav i tonåren och hade jättekonstig mens ett bra tag efteråt. Hade bara p-staven i 6 månader men det tog nog över ett år innan mensen var som den skulle. Dock tror jag inte att det ska vara något problem för dig att bli gravid även om mensen är lite konstig. Visst det blir svårare att hålla koll på ÄL! Lycka till!

  • Josefine1991

    Ja det är ju skitmysko. Svårt att veta om jag ska förvänta mig mens eller ÄL.. :-/ äl-tester har jag iaf gjort nu i 3 dagar. Visar ingenting o grav test negativt. Så får väl invänta nästa mens o se hur den faller sig. Blev bara så konfunderad när blödningen jag hade sist var så avvikande mot hur de brukar vara. Hoppas på pluss snart i alla fall :-/

  • Anonym (L)

    Grattis då får vi bebis samma år! Vår lilltjej är beräknad i juni!

  • Josefine1991
    Anonym (L) skrev 2016-02-19 10:35:58 följande:

    Grattis då får vi bebis samma år! Vår lilltjej är beräknad i juni!


    Asså det är så overkligt! Tänk att vi får ett barn fött 2015 och ett 2016. ???? helt underbart. Juni säger du! Första barnet?
  • Anonym (L)
    Josefine1991 skrev 2016-02-21 11:41:26 följande:

    Asså det är så overkligt! Tänk att vi får ett barn fött 2015 och ett 2016. ???? helt underbart. Juni säger du! Första barnet?


    Ja det är första, försökt i åtta år men äntligen efter IVF är hon snart här!
  • Josefine1991
    Anonym (L) skrev 2016-02-21 11:50:50 följande:

    Ja det är första, försökt i åtta år men äntligen efter IVF är hon snart här!


    Åh men Gud va mysigt. FörStår att du knappt kan vänta nu då! Undervbart!
Svar på tråden Gravid igen, efter p-stav, nidblödning?