Skor!
Hej!
Jag har en liten 1-årig tjej här hemma som har börjat gå. Så nu är det ju då dags att köpa skor till henne. Någon som har tips och råd hur jag ska tänka när jag köper??
Hej!
Jag har en liten 1-årig tjej här hemma som har börjat gå. Så nu är det ju då dags att köpa skor till henne. Någon som har tips och råd hur jag ska tänka när jag köper??
Helst ska skor till barn som just lärt sig gå vara så barfota-lika som möjligt. Det vill säga mjuka och lätta så att foten och ankeln får möjlighet att bygga upp musklerna på rätt sätt. Inte bästa årstid för det dock. Beror ju på lite var du bor. Här är det varmt trots vintern så själv hade jag satsat på någon vattentät gympaskor-variant och så någon varmare känga som inte är för hög. De brukar ha svårt att gå när de blir höga.
Jag hade ett par kavat fiskeby. Sedan köpte jag crocs gummistövlar till hösten och kavat vinsterstövlar.
Kavats skor är väldigt lätta och sitter bra på foten.
De är lite dyrare men du kan säkert hitta dem på Tradera eller blocket.
Tack! Jag bor i Jönköping så vi har det inte jättekallt. Jag har ett par kavat stövlar från när jag själv var liten. De passar när man mäter hennes fötter och mäter i skon. Borde kunna använda dem då.
Vår yngsta har ett par kängor från Superfit som jag upplever som väldigt mjuka i sulan (önskar vi fått tag på såna förra vintern när hon precis lärt sig gå). Icebird tror jag modellen heter.
Gärna med snörning för stabilitet. Förstärkt tå och framförallt bakkappa. Cirka 1-1,5 cm större än foten när de köps in. Skulle inte välja beg skor då barn går/lutar vristerna olika och skorna kan bli helt fel ingångna jämfört med hur nästa barn går. Gillade kavats lära gå skor med snörning. Dessa rek även ortopeden som vår yngsta son gick hos då han hade lite svårt att gå i början pga muskelsvaghet.