• diablo78

Bästa stället resa till med 9år dotter

Skulle vilja ha lite tips på vart som är bra och lämpligt att resa med dotter på 9år. Har funderat resa i maj-juni i en vecka. Hon tycker om bad, vattenland, djur och vill gärna bada med delfiner.

Någon som har något förslag,

• Svar på tråden Bästa stället resa till med 9år dotter
  • blomman 2

Teneriffa kanske? Vet att det finns en jättefin djurpark där! Har inte varit där själv men har vänner som har varit där många gånger!

• diablo78

Vi vill sola och bli bruna samtidigt. Fick ingen färg sist jag var på teneriffa. Pensionärs ö!

• Dixie

I maj har det knappt hunnit bli varmt kring medelhavet - i juni är det väl större chans, men det kommer ju inte att vara varmt i havet än, så då hade jag nog tittat på Dubai ( om det inte är för varmt där).   

• elyse

På Mallis finns ju vattenparker och så, men det är ju inte säsong i maj/juni.

Du har inte funderat på en kryssning i Karibien? Finns oftast 5-6 pooler och roliga utflykter på öarna.

• Anonym (H)

Mitt favoritresmål i den åldern var Disneyland i Paris. =)

• elyse
    diablo78 skrev 2015-12-28 22:01:40 följande:

Ok, tänkte hålla mig runt 10.000kr för resan, flyg och boende.

Egypten? Sharm-El-Sheikh är gjort för turister.
  • Bellie

Turkiet! Finns ett delfinarium mellan Side och Alanya där man kan simma med delfiner. Kan också rekommendera hotellet Long Beach som ligger bredvid. Flera pooler, vattenpark och strandläge.

• Anonym (Barcelona)

Rekommenderar verkligen Barcelona, någorlunda nära billigt och varmt, i Salou strax utanför har ni Europas näst största nöjespark och den hänger ihop med en gigantisk vattenpark! Hur roligt som helst och finns något för alla åldrar och långa dagar kan spenderas där! :)

Svar på tråden Bästa stället resa till med 9år dotter