tror jag fått diskbråck
Hej, jag behöver verkligen råd nu. Är gravid i v 26,
Igår lyfte jag något ( på rätt sätt nog ) och det skar till i nedre delen av ryggen ordebtligt så jag fick stanna i rörelsen och hålla andan, Men det kändes inget mer just då men sen på kvällen efter att jag hade vilat klart och strg upp ur sängen han jag gå några steg in i hallen så blev det ett sånt otroligt smärtsamy tryck nere i ryggen ( känns som det va ryggraden ) och jag fick ta i med all kraft i väggarna i hallen och trycka emot, mina ben blev svaga när de börja göra så ont och jag skulle ramlat ihop om jag inte hållt emot med armarna, kan detta va diskbråck jag fått? Samma sak har hänt flera gånger efter igår och inatt också när jag skulle på toa. Då hade jag nästan inte kraft att hålla emot på väggarna för jag var sömnig, nu nyss gick det bra att gå till toaletten men tillbaka fick jag stanna två gånger av att samma sak hände och jag hade nästan inte kraft att hålla mig uppe när benen blir så svaga på samma gång. Som tur har det hänt i hallen alla gånger så jag inte va i ett öppet rum för då hade jag nog kraschat i golvet direkt, har inte haft möjligthet att åka till sjukhus idag heller för alla i huset e borta och jag har inte körkort, går heller inga bussar därifrån jag bor ochatt ens komma ut ur huset tror jag inte kommer gå bra som det är nu. Utom tortyrsmärtattackern jag får gör det nog väldigt ont hela tiden och ryggen känns sned. har också svårt att vända mig i sängen och att sitta på både mjukt och hårt. Tänk om jag ramlar inatt när jag måste kissa? Är livrädd för det nu :/ finns det något alls som kan hjälpa eller låyer detta ens som diskbråck? Ligger enligt anvisningar av en beknant på rygg med benen och höften i 90 graders vinkel som ska avlasta ryggen men annat vet jag inte. Detta är de sista jag behöver , håller på att flytta just nu men är hos föräldrarna över julen. Har någon tips på vad jag kan göra ? Har någon annan samma problem? Tacksam för svar, jag kan inget annat än att gråta får jag är så less. Slapp illamåendet/kräkningar först i v 20 och efter det börja ryggen krångla av foglossning ( dock aldrig hittils som nu ) och nu dethär
Kram