• Anonym (Grå)

När började ni få grått hår?

Ni som har grått hår, när började ni få gråa hårstån och blev de snabbt fler?

Jag är bara 38 och tycker att de grå håratråna bara blir fler och fler. Har mörkt hår och de syns väl. Kan ju börja förga om det stör mig, men är bara nyfiken, är jag inte väldigt tidigt ute med att få grått?!

• Svar på tråden När började ni få grått hår?
  • Anonym (Vita damen)

Mina är inte grå-de är helvita. Kom före 30,har massor nu vid 47. Kommer från mammas släkt. Min ena morbror var helvit vid 30,mamma vid 50. Du är inte tidig alls enligt mig, väldigt vanligt skulle jag vilja påstå. Man tonar, färgar eller skiter i det-det är valfritt för alla.  Glad

• HWR

Ett halvår efter jag fyllt 30..kändes hemskt..ringde min mamma och grät, haha.
    Nu, två år senare har de faktiskt inte blivit fler...tror jag....jag färgar håret så det är bara i utväxten det syns små vita hårstrån ibland

• Annelie 76

38 är nog ganska normal ålder att få de första stråna. Jag fick också det ungefär då, min sambo likaså.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

27? 28?

För ett par år sedan i varje fall, gråa hår vid tinningen. Har inte blivit fler sedan dess och syns bara när det är långt.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (silfver)

Man, 18-19. Ganska häftiga gränser någonstans runt 30 med mörkt på skalpen och grått på sidorna. Nu runt 45 och mest vitt/grått + några mörkare strån.

• ninalinnea81

Upptäckte de första gråa stråna i somras när andra barnet föddes. 34 år gammal!

Tänker inte färga för att dölja.

• Anonym (Grå)

Ok, då kanske jag inte är tidig! Min mamma är över 70 och har knappt nåt grått, men hon är väldigt ljus så det kanske inte syns på henne. Pappa som är mörk var över 50 vill jag minnas, så fick för mig att jag var tidig!

Tycker det är fint när hela håret är grått eller vitt, men just nu med lite strötestar här och var ser det lite komiskt ut.

• Anonym (Vita damen)

Min svärmor är 87 och har bara lite grått vid tinningarna så det är väldigt olika. Dock betydligt vanligare att vara grå mycket tidigare än så.  Färga det du om du inte trivs.  Glad

• GHopper

Fick första vid 23. Stannade vid några få utspridda då. Vid 27-28 kom fler. Nu är jag drygt 30 och har en grå slinga i mitten fram. Tycker den är rätt snygg faktiskt. Resten av håret är sin vanliga färg.

• Anonym (24)

Typ 24, trodde lillasyster skämtade, så hon fick dra loss ett långt (3-4 dm) vitt hårstrå som bevis. Började att plocka med pincett 10 st varje kväll, men gav upp efter några veckor för att alla inte försvann och färgade, har färgat sedan dess. Är 33 nu och har kanske 10 % gråa. 

Svar på tråden När började ni få grått hår?