Ny laptop flimrar och "bränner fast" bilden
Hej,
Länkar till datorn det handlar om. www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/LE80NV00FTMX/lenovo-ideapad-y700-15-6-barbar-dator-svart
Har precis köpt en ny laptop, Lenovos gamingdator Ideapad y700, 10000 kr men fick den för 8000 på mellandagsrean. Handlade den på Elgiganten, i fysisk butik. Har nu haft datorn i 2 dagar och nu har den börjat krångla ganska rejält. Skärmen flimrar konstant, vilket ger mig vansinnig huvudvärk och dessutom så "bränns" allt jag gör fast på skärmen. Alltså, om jag öppnar en ny sida på internet så kommer ett såkallat "persistence image", när skärmen "brännt fast" vad som nu visas. Jag har startat om datorn flera gånger, och jag har också ominstallerat datorn helt och hållet en gång, vilket fick bort skiten. Men nu är det alltså tillbaka igen. Och jag ska knappast behöva ominstallera datorn varje gång jag är inne på den. Nu överlappas skärmen konstant av min senaste sökning på youtube, familjeliv, hotmail och facebook. Se det framför dig - ett jävla helvete att titta på. Jag står rådvill... Hur fan får jag bort det? Skulle det visa sig vara ett vanligt fel på datorn så kommer jag lämna tillbaka den och köpa något betydligt billigare. Jag trodde någonstans att "man får vad man betalar för". Tydligen inte i det här fallet. Hade kommit lindrigare undan med en dator för 4000 kr.
Hjälp mig! :(