• enlitenprick

BF september 2016 Stockholm

Bor du i Stockholm och ska få ditt första barn i september 2016? Det skulle vara kul att lära känna fler som har bf i september (slutet på augusti), för att ha någon att stöta och blöta allt som händer under graviditeten ;D

Här kommer lite kort om mig, berätta gärna om dig själv du med!

Ålder: 29 år
    Civilstånd: Förlovad
    Sysselsättning: Konsult i byggbranschen
    Bor: Kungsholmen
    Antal barn: Det här är första :)
    Beräknad BF: 31 augusti 
    Övrigt: Vi har pratat om att skaffa barn rätt länge men avvaktat. Vi började försöka lite halvdant för några månader sedan men vi trodde nog båda att det skulle ta längre tid, så vi är lite överrumplade. Vi har nyss plussat och kommer vänta innan vi berättar om nyheten, så därför är jag anonym till att börja med.

• Svar på tråden BF september 2016 Stockholm
  • sodapopinski

Hej! 31 år och bor i Solna. Väntar första barnet och har bf 5 september. Plussade väldigt tidigt - på julafton. Känns overkligt men bra! Har ringt barnmorskan idag och bokat in hälsosamtal och inskrivning. :)

• enlitenprick
    sodapopinski skrev 2015-12-28 22:13:04 följande:

Hej! 31 år och bor i Solna. Väntar första barnet och har bf 5 september. Plussade väldigt tidigt - på julafton. Känns overkligt men bra! Har ringt barnmorskan idag och bokat in hälsosamtal och inskrivning. :)

Hej! Kul att du hittade hit ???? Vi ska åka hem till mina föräldrar över nyår så jag har inte ringt barnmorskan ännu. Tänkte göra det när vi kommer tillbaka. Vilken MVC kommer du att gå till?
  • enlitenprick
    enlitenprick skrev 2015-12-29 09:22:21 följande:

Hej! Kul att du hittade hit ???? Vi ska åka hem till mina föräldrar över nyår så jag har inte ringt barnmorskan ännu. Tänkte göra det när vi kommer tillbaka. Vilken MVC kommer du att gå till?

Jag försökte göra en smiley, men det blev frågetecken istället :)
  • sodapopinski
    enlitenprick skrev 2015-12-29 09:27:01 följande:

Jag försökte göra en smiley, men det blev frågetecken istället :)

Kommer gå till den i Solna centrum. Du då? Har du några symtom ännu? Tycker det är spännande att se om man märker något. Tycker det spänner lite i brösten på morgonen och lite lätt illamående ett par morgnar men ingen större fara.
  • enlitenprick
    sodapopinski skrev 2015-12-29 20:09:27 följande:

Kommer gå till den i Solna centrum. Du då? Har du några symtom ännu? Tycker det är spännande att se om man märker något. Tycker det spänner lite i brösten på morgonen och lite lätt illamående ett par morgnar men ingen större fara.

Jag vet inte var jag ska gå, vi har rätt nyligen flyttat så jag har dålig koll på vilken som ligger närmast/är bra. Måste börja googla lite :) Jag kände redan innan plus att mina bröst växte och blev väldigt ömma, nu har det lagt sig lite. Börjar däremot känna av illamående från och till, men inget jättefarligt. Ibland glömmer jag bort, eftersom allt känns som vanligt. Det känns nästan lite snopet ibland, eller hur? Har ni berättat för någon än?
  • 059

Plussade 27/12. Har ett barn hos oss sedan tidigare. Bor norr om Sthlm.

• sodapopinski
    enlitenprick skrev 2015-12-29 21:38:07 följande:

Jag vet inte var jag ska gå, vi har rätt nyligen flyttat så jag har dålig koll på vilken som ligger närmast/är bra. Måste börja googla lite :) Jag kände redan innan plus att mina bröst växte och blev väldigt ömma, nu har det lagt sig lite. Börjar däremot känna av illamående från och till, men inget jättefarligt. Ibland glömmer jag bort, eftersom allt känns som vanligt. Det känns nästan lite snopet ibland, eller hur? Har ni berättat för någon än?

Jag känner inte heller så mycket så det kommer över mig ibland att jag kanske bara hittat på allt :) Igår kväll, dagen efter mensen skulle ha kommit, hade jag en liten rödbrun blödning och blev jättenervös! har inte blödit mer sedan och gjorde inte ont så barnmorskan som jag ringde idag trodde inte det var någon fara. Men läskigt ändå! Jag valde den bm som ligger närmast där jag bor, vill att det ska vara smidigt att ta sig dit eftersom man kommer vara där en del. :)
  • enlitenprick
    sodapopinski skrev 2015-12-30 11:59:40 följande:

Jag känner inte heller så mycket så det kommer över mig ibland att jag kanske bara hittat på allt :) Igår kväll, dagen efter mensen skulle ha kommit, hade jag en liten rödbrun blödning och blev jättenervös! har inte blödit mer sedan och gjorde inte ont så barnmorskan som jag ringde idag trodde inte det var någon fara. Men läskigt ändå! Jag valde den bm som ligger närmast där jag bor, vill att det ska vara smidigt att ta sig dit eftersom man kommer vara där en del. :)

Jag håller tummarna för att det inte är någon fara! Det är verkligen läskigt hela situationen eftersom man inte kan göra något för att påverka, så man bli väldigt ödmjuk inför hela situationen och det känns otroligt egentligen vad kroppen ska gå igenom i och med graviditeten :) Hade ni försökt få barn länge innan ditt plus?
  • enlitenprick
    059 skrev 2015-12-30 11:00:13 följande:

Plussade 27/12. Har ett barn hos oss sedan tidigare. Bor norr om Sthlm.

Hej och grattis! Kul att fler börjar trilla in i gruppen. När har du bf?
  • sodapopinski
    enlitenprick skrev 2015-12-30 16:54:40 följande:

Jag håller tummarna för att det inte är någon fara! Det är verkligen läskigt hela situationen eftersom man inte kan göra något för att påverka, så man bli väldigt ödmjuk inför hela situationen och det känns otroligt egentligen vad kroppen ska gå igenom i och med graviditeten :) Hade ni försökt få barn länge innan ditt plus?

Nej jag blev gravid på andra försöket. Hade räknat med att det skulle ta mycket längre tid! Ni då?
Svar på tråden BF september 2016 Stockholm