• Anonym (äckel)

Haft löss i typ två år

Dottern gav mig löss för ett par år sedan och jag blir fanimej inte av med äcklena!!! Jag har provat flera olika lusmedel och följt instruktionerna inklusive upprepade behandlingar, har testat huskurer och även haft prevent spray mellan behandlingarna, jag tvättar ALLT och jag har luskammat varje dag de senaste två åren. Likförbannat hittar jag levande lusjävlar i håret ca varannan månad.

Kan tillägga att jag har väldigt tjockt och ganska långt hår, tanken har slagit mig att helt enkelt raka av mig skiten så jag blir av med allt.

• Svar på tråden Haft löss i typ två år
  • Nenne666

Fy fan vad jag lider med dig. Men du, jag hörde för ett tag sedan att enkel hårsprej vantrivs dom i. Börjar spreja håret med hårsprej varje dag. Jag hoppas det blir så missgynnsamt att leva och lägga ägg i så du blir av med skiten.

• Anonym (äckel)

Det suger verkligen! Vet fan inte vad jag skall ta mig till längre. Känner mig så förbannat ofräsch och äcklig alltså.

• Anonym (Inga löss)

Jag plattångar håret och drabbades inte av löss när barnen hade det. Jag tror jag brände ihjäl äggen.

• Anonym (äckel)

Använder aldrig produkter i håret och plattar/torkar inte med hårtork heller, kanske det jag gör fel?

Kanske borde färga det, spraya och platta det varje dag.

Nån som provat en sån dära elektrisk luskam?

• Anonym (Nn)
    Anonym (äckel) skrev 2015-12-29 11:00:57 följande:

Använder aldrig produkter i håret och plattar/torkar inte med hårtork heller, kanske det jag gör fel?

Kanske borde färga det, spraya och platta det varje dag.

Har aldrig testat elektrisk luskam men en kompis lovordar den. Hon o hennes tre barn har aldrig löss.
  • jenny99

Prova varm bastu.Och är täcken och kuddar tvättade?Hos oss kröp det på täcke och kuddar och sängen.Vidrigt.Jag dammsög o tvätta massa.

• Butterscotch

Om det går två månader mellan varven så är det nya löss du fått någonstans ifrån.Kanske från bussen eller andra ställen där man delar huvudstöd med andra. 

• Anonym (äckel)

Ska nog testa köpa en plattång och platta håret varje dag ett tag. Allra först nu blir det ännu en avlusningsomgång.

• Anonym (xyz)
    Anonym (äckel) skrev 2015-12-29 11:00:57 följande:

Vi har testat Robi Comb och den fungerar bra. Den dödar bara lössen som kläckts, så man måste använda den regelbundet i ca 10 dagar.
  • Anonym (Jodå)

Löss blir immuna mot lusmedel efter ett tag..

Svar på tråden Haft löss i typ två år